Történeti háttér és gyártás
A JR Freight Class DF200 dízelmozdonyt a Hokkaido Railway Company (JR Hokkaido) megbízásából fejlesztették ki, válaszul a növekvő teherszállítási igényekre Japánban. A mozdonyt a Kawasaki Heavy Industries és a Nippon Sharyo gyártotta. Az első példányt 1994-ben állították üzembe, és azóta is jelentős szerepet játszik Japán vasúti teherszállításában. A DF200 típus kifejlesztésének fő oka a dízel- és villamos meghajtás kombinálásával egy hatékonyabb és környezetbarátabb megoldás létrehozása volt.
Technikai jellemzők
A JR Freight Class DF200 egy dízel-elektromos hajtású mozdony, amely a korábbi típusoknál fejlettebb technológiát alkalmaz. Az alábbiakban bemutatjuk a mozdony főbb technikai jellemzőit:
– Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
– Teljesítmény: 2 200 kW
– Maximális sebesség: 110 km/h
– Hossz: Körülbelül 21 méter
– Futómű elrendezés: Bo-Bo-Bo
– Fékrendszer: Légfék és dinamikus fék kombinációja
– Tengelyelrendezés: Három forgóváz, mindegyik kettő tengellyel
Szolgálati történelem
A DF200 mozdonyokat főként Hokkaido területén használják, ahol különösen alkalmasak a szélsőséges téli időjárási körülmények között való közlekedésre. A mozdonyok teher- és személyszállításra is alkalmasak, bár főleg teherszállításra alkalmazzák őket. A DF200 sorozat az évek során komoly megbízhatóságának köszönhetően népszerűvé vált a japán vasúti hálózatban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a DF200 sorozatú mozdonyok közül bármelyik is múzeumban lenne kiállítva. Mivel ezek a mozdonyok még aktív szolgálatban vannak, nem valószínű, hogy hamarosan múzeumba kerülnének.
Érdekességek és kulturális hatás
A DF200 mozdonyokat gyakran „Red Bear” (Vörös Medve) néven emlegetik, ami a mozdonyok jellegzetes vörös színére utal. A mozdonyok Japánban több modellvasutaknál is népszerűek lettek, és számos gyártó készítette el a méretarányos modelljüket, amelyeket a vasútmodellező közösség nagy becsben tart.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Teljesítmény | 2 200 kW |
Maximális sebesség | 110 km/h |
Hossz | 21 méter |
Futómű elrendezés | Bo-Bo-Bo |
Fékrendszer | Légfék és dinamikus fék |