JR Freight Class DF200 dízelmozdony

A JR Freight Class DF200 dízelmozdony a modern japán vasúti áruszállítás kulcsfontosságú szereplője, amely hatékony teljesítményével hozzájárul az ipar zavartalan működéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A JR Freight Class DF200 dízelmozdonyt a Hokkaido Railway Company (JR Hokkaido) megbízásából fejlesztették ki, válaszul a növekvő teherszállítási igényekre Japánban. A mozdonyt a Kawasaki Heavy Industries és a Nippon Sharyo gyártotta. Az első példányt 1994-ben állították üzembe, és azóta is jelentős szerepet játszik Japán vasúti teherszállításában. A DF200 típus kifejlesztésének fő oka a dízel- és villamos meghajtás kombinálásával egy hatékonyabb és környezetbarátabb megoldás létrehozása volt.

Technikai jellemzők

A JR Freight Class DF200 egy dízel-elektromos hajtású mozdony, amely a korábbi típusoknál fejlettebb technológiát alkalmaz. Az alábbiakban bemutatjuk a mozdony főbb technikai jellemzőit:

Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
Teljesítmény: 2 200 kW
Maximális sebesség: 110 km/h
Hossz: Körülbelül 21 méter
Futómű elrendezés: Bo-Bo-Bo
Fékrendszer: Légfék és dinamikus fék kombinációja
Tengelyelrendezés: Három forgóváz, mindegyik kettő tengellyel

Szolgálati történelem

A DF200 mozdonyokat főként Hokkaido területén használják, ahol különösen alkalmasak a szélsőséges téli időjárási körülmények között való közlekedésre. A mozdonyok teher- és személyszállításra is alkalmasak, bár főleg teherszállításra alkalmazzák őket. A DF200 sorozat az évek során komoly megbízhatóságának köszönhetően népszerűvé vált a japán vasúti hálózatban.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a DF200 sorozatú mozdonyok közül bármelyik is múzeumban lenne kiállítva. Mivel ezek a mozdonyok még aktív szolgálatban vannak, nem valószínű, hogy hamarosan múzeumba kerülnének.

Érdekességek és kulturális hatás

A DF200 mozdonyokat gyakran „Red Bear” (Vörös Medve) néven emlegetik, ami a mozdonyok jellegzetes vörös színére utal. A mozdonyok Japánban több modellvasutaknál is népszerűek lettek, és számos gyártó készítette el a méretarányos modelljüket, amelyeket a vasútmodellező közösség nagy becsben tart.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény 2 200 kW
Maximális sebesség 110 km/h
Hossz 21 méter
Futómű elrendezés Bo-Bo-Bo
Fékrendszer Légfék és dinamikus fék

Hivatkozások

JR Freight Class DF200 Wikipedia