JT22CW (EMD) dízelmozdony

A JT22CW (EMD) dízelmozdony a vasúti közlekedés megbízható erőgépévé vált, amelyet az Egyesült Államokban terveztek és világszerte használnak az ipar különböző ágaiban.

Történeti háttér és gyártás

A JT22CW dízelmozdonyt a General Motors Electro-Motive Division (EMD) tervezte és gyártotta. A mozdony a CIE 071 Class és NIR Class 110 néven is ismert volt. Az EMD 1976-ban kezdte el a gyártását abból a célból, hogy modern dízelmozdonyokat biztosítson az ír és az északír vasutak számára, kielégítve ezzel a növekvő szállítási igényeket.

Ezeket a mozdonyokat a Córas Iompair Éireann (CIE) és a Northern Ireland Railways (NIR) rendelte meg, hogy az elavult technológiát lecseréljék, és hatékonyabb és megbízhatóbb szolgáltatásokat nyújtsanak. Összesen 18 darab gyártották le.

Technikai jellemzők

A JT22CW dízelmozdony egy dízeles hajtású jármű, amelyet kifejezetten az igényes vasúti környezetre terveztek. Az alábbiakban bemutatjuk néhány fontosabb technikai tulajdonságát:

  • Teljesítmény: 2,250 lóerő
  • Tengelyelrendezés: Co-Co
  • Maximális sebesség: 129 km/h
  • Hossz: 18,67 m
  • Magasság: 4,13 m
  • Tengelytáv: 3,81 m
  • Futómű: Co-Co
  • Fékrendszer: Pneumatikus fékek

Szolgálati történelem

A JT22CW mozdonyokat főként Írország és Észak-Írország vasútvonalain használták, mind személy-, mind pedig teherszállításhoz. Ezek a mozdonyok megbízhatóságukról és sokoldalúságukról voltak ismertek, és évtizedeken keresztül szolgálták az ír vasúti hálózatot. A legtöbb mozdonyt az 1990-es évek végére és a 2000-es évek elejére kivonták a szolgálatból, amikor újabb típusok váltották fel őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Néhány JT22CW mozdonyt megőriztek, és múzeumi környezetben lehet megtekinteni. Ezek a megőrzött járművek az ír vasúti történelem részét képezik, bemutatva a technológia fejlődését és a vasúti közlekedés fontosságát Írországban.

Érdekességek és kulturális hatás

A JT22CW mozdonyok az ír köznyelvben népszerűek voltak, és gyakran beceneveken emlegették őket. Modellvasúti kiegészítőként is elérhetők voltak, így a vasútmodellezők körében is kedveltek voltak ezek a járművek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény 2,250 lóerő
Tengelyelrendezés Co-Co
Maximális sebesség 129 km/h
Hossz 18,67 m
Magasság 4,13 m
Tengelytáv 3,81 m
Futómű Co-Co
Fékrendszer Pneumatikus fékek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/CIE_071_Class/NIR_Class_110

Képek

Források: Wikipédia, Google