Történeti háttér és gyártás
A KFNB – Austria and Moravia gőzmozdonyokat az Osztrák Első Vasúttársaság (Kaiser Ferdinands-Nordbahn, KFNB) számára gyártották. Az 1830-as években Európában nagy fellendülés volt a vasútépítés terén, amihez elengedhetetlen volt a korszerű gőzmozdonyok beszerzése. 1837-ben gyártották, az ipari forradalom közepette, hogy kielégítsék a növekvő személy- és teherforgalmi igényeket.
Technikai jellemzők
A KFNB – Austria and Moravia gőzmozdonyok a korabeli technológiai színvonalnak megfelelően készültek. Ezek a mozdonyok gőzerővel működtek, ami forradalmasította a vasúti közlekedést. A mozdonyok jellemzője a hagyományos gőzhajtású rendszer, amelyet egy kazán és egy dugattyú segítségével működtettek. Az ehhez hasonló mozdonyok általában két tengelyes elrendezésűek voltak, de pontos részletek nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A KFNB – Austria and Moravia mozdonyokat elsősorban Ausztriában és a mai Csehország területén használták. Feladatuk volt mind a személy-, mind a teherszállítás, és hozzájárultak a közlekedés gyorsításához és hatékonyabbá tételéhez a régióban. Szolgálatukat az 1800-as évek közepére tehetjük, és a fejlődő vasúthálózat egyik kulcselemét képezték. A forgalomból való kivonásuk pontos ideje nem ismert, de valószínűleg későbbiekben modernebb mozdonyokra cserélték őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi információk szerint nincs megőrzött példánya a KFNB – Austria and Moravia mozdonynak, így egyetlen múzeumban sem található meg. Az ilyen korai gőzmozdonyok ritkán maradtak fenn az utókor számára, ezért a gépezet közvetlen tanulmányozására nincs lehetőség.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a KFNB – Austria and Moravia mozdonyok önmagukban nincsenek jelen a modern kulturális termékekben, az ilyen típusú korai gőzmozdonyok nagy hatással voltak az ipari forradalomra és az azt követő vasúti fejlesztésekre. Modellvasúti rajongók számára hasonló mozdonyok készültek, de konkrétan ezt a típust nem reprodukálták széles körben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1800–1849 – Korai vasút |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google