Történeti háttér és gyártás
A KkStB 112 sorozatú gőzmozdony az Osztrák Államvasutak (KkStB) számára készült, 1907-es gyártási dátummal. A sorozat célja az volt, hogy kielégítse a korszakban növekvő személyszállítási igényeket Ausztria vasútvonalain.
Az ilyen típusú mozdonyok gyártását elsősorban az Osztrák-Magyar Monarchia területén végezték, ahol a vasúti közlekedés jelentős fejlődésen ment keresztül az 1900-as évek elején.
Technikai jellemzők
A KkStB 112 egy gőzmozdony, amelyet gőz meghajtás hajtott. A mozdony tengelyelrendezése jellemzően 4-6-0 volt, ami segített a stabilitás fenntartásában nagy sebességnél is. Az ilyen típusú mozdonyok maximális sebessége körülbelül 90 km/h körül alakult, ami akkoriban jelentősnek számított.
Méretei alapján a mozdony hossza és magassága megfelelt az adott kor követelményeinek, hogy könnyedén közlekedhessen különböző állomásokon és vasúti pályákon. Az üzemeltetéshez szükséges kazánok és fékrendszerek is korszerűen lettek kialakítva.
Szolgálati történelem
A KkStB 112 mozdonyokat elsősorban személyszállításra használták. Az Osztrák Államvasutaknál szolgáltak, és széles körben elterjedtek az Ausztriai vasútvonalakon. Az időszak végére, a technológiai fejlődésnek köszönhetően, a gőzmozdonyok fokozatosan kikerültek a forgalomból, és helyüket a modernebb dízel- és elektromos mozdonyok vették át.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A KkStB 112 mozdonyokkal kapcsolatban nem áll rendelkezésre információ arról, hogy lenne megőrzött vagy múzeumban kiállított példány. Esetleges fennmaradó darabokról és nosztalgia programokban való részvételről nincs adat.
Érdekességek és kulturális hatás
A KkStB 112 mozdony modellvasúti formában való elérhetősége és rajongói kultúrája nem ismert. Ugyanakkor, az ilyen típusú mozdonyok és más korabeli gőzmozdonyok gyakran inspirálták a vasúti modellezőket az Osztrák-Magyar Monarchia területén.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |