LB&SCR C1 class gőzmozdony

Az LB&SCR C1 class gőzmozdony az 1890-es évek ikonikus járművei közé tartozott, amely forradalmasította a közepes távolságú utazást Nagy-Britanniában a sebességével és megbízhatóságával.

Történeti háttér és gyártás

Az LB&SCR C1 osztályú gőzmozdonyokat a londoni, brightoni és délvidéki vasút (London, Brighton and South Coast Railway, LB&SCR) számára fejlesztették ki. Ezt a típust a brit vasúti közlekedés keretein belül, az 1880-as évek elején hozták létre. A technikai és utazási igények növekedése volt az, ami szükségessé tette egy új típusú mozdony megalkotását.

A C1 osztályú mozdonyok gyártása 1882-ben kezdődött, és összesen 36 darabot készítettek belőle. A mozdonyokat a Brighton Works manufaktúra gyártotta. Az LB&SCR vasúttársaság volt a kizárólagos megrendelő, mivel a mozdonyokat helyi igények kielégítésére tervezték.

Technikai jellemzők

Az LB&SCR C1 osztályú mozdonyok gőzmeghajtással működtek, ami a 19. század második felének egyik legelterjedtebb technológiája volt. Ezek a mozdonyok úgynevezett 0-6-0 tengelyelrendezésűek voltak, ami azt jelenti, hogy hat hajtott kerékkel rendelkeztek, amelyek előtt és mögött nem voltak vezető vagy hordozó kerekek.

  • Teljesítmény: A mozdonyok közepes teljesítményűek voltak, amely alkalmas volt a rövid és közepes távolságú teherszállításra.
  • Maximális sebesség: Körülbelül 64 km/h.
  • Méretek: A mozdonyok pontos méreteiről nincs pontos információ.

Szolgálati történelem

Az LB&SCR C1 osztályú mozdonyokat főként teherszállításra használták. Kiválóan teljesítettek a brit vasúthálózat különböző vonalain. Az évek során ezek a mozdonyok jelentős mértékben hozzájárultak a teherszállítás fejlődéséhez az Egyesült Királyság déli részén.

A mozdonyokat az 1920-as évek végén és az 1930-as évek elején fokozatosan kivonták a forgalomból, mivel a modernebb, hatékonyabb gőzmozdonyok vették át a helyüket. A selejtezés pontos idejét nem részletezik az elérhető források.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos napjainkra nem maradt fenn egyetlen eredeti LB&SCR C1 osztályú mozdony sem. Ezek a mozdonyok a történelem részeként szerepelnek, de fizikai példányként nem találhatók meg múzeumokban vagy kiállításokon.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az LB&SCR C1 osztály nem maradt fenn fizikailag, a modellvasúti közösségek számára időnként megjelennek ezek a mozdonyok mint modellek. Ezek a modellek emlékeztetnek a régi idők mozdonyaira, és népszerűek a történelmi vasúti rajongók körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LB&SCR_C1_class

Képek

Források: Wikipédia, Google