Történeti háttér és gyártás
Az LB&SCR D2 class gőzmozdonyt az 1876-os évben tervezték és gyártották. Az építésük az Angliában működő London, Brighton and South Coast Railway (LB&SCR) megrendelésére történt. A mozdonyokat William Stroudley tervezte, aki a korszak egyik kiemelkedő mérnöke és a vasúttársaság főmérnöke volt. A D2 osztály a már meglévő A1 osztály továbbfejlesztéseként jött létre, hogy növeljék a vonatok teljesítményét és megbízhatóságát.
Technikai jellemzők
Az LB&SCR D2 class gőzmozdonya a gőzmeghajtású technológián alapult. A mozdonyok tervezése során figyelembe vették a nagyobb teljesítmény igényét, amelyet a folyamatosan növekvő utas- és teherszállítási igények tettek szükségessé. Az alapvető tengelyelrendezésük a 0-4-2 kialakítást követte, ami azt jelentette, hogy az első két tengely hajtott volt, míg a harmadik tengely csak támogató szerepet töltött be.
- Tengelyelrendezés: 0-4-2
- Teljesítmény: Nincs konkrét adat
- Maximális sebesség: Nincs konkrét adat
- Hajtás: Gőz
Szolgálati történelem
Az LB&SCR D2 class mozdonyokat elsősorban Angliában használták a London, Brighton and South Coast Railway vonalain. Főleg személyszállító vonatok élén látták el feladataikat, ahol fontos volt a megbízhatóság és a megfelelő sebesség. A D2 osztály mozdonyai hosszú ideig szolgálták a társaságot, amíg el nem érkezett az idő a gőzmozdonyok lecserélésére modernebb típusokra.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az LB&SCR D2 osztályú mozdonyokból sajnos egyetlen példány sem maradt fenn, így nem található belőlük megőrzött vagy múzeumi példány. A korszak gőzmozdonyai közül számos más típus megtekinthető különböző múzeumokban, de a D2 class mozdonyok sajnálatos módon eltűntek a történelem homályában.
Érdekességek és kulturális hatás
Annak ellenére, hogy a D2 osztályú mozdonyokból nincsenek megmaradt példányok, a korszak rajongói és történészek körében továbbra is nagy érdeklődést váltanak ki. A modellezők körében is népszerűek, ahol gyakran készítenek rájuk alapozva modellvasúti változatokat. Az LB&SCR mozdonyai nagyban hozzájárultak az ipari forradalom idején a vasúti közlekedés fejlődéséhez Angliában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
LB&SCR D2 class Wikipedia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google