LB&SCR D2 class gőzmozdony

Az 1874 és 1883 között épült LB&SCR D2 class gőzmozdony a viktoriánus Nagy-Britannia ipari fejlődésének szimbóluma, amely elősegítette a déli vasútvonalak hatékonyabb működését.

Történeti háttér és gyártás

Az LB&SCR D2 class gőzmozdonyt az 1876-os évben tervezték és gyártották. Az építésük az Angliában működő London, Brighton and South Coast Railway (LB&SCR) megrendelésére történt. A mozdonyokat William Stroudley tervezte, aki a korszak egyik kiemelkedő mérnöke és a vasúttársaság főmérnöke volt. A D2 osztály a már meglévő A1 osztály továbbfejlesztéseként jött létre, hogy növeljék a vonatok teljesítményét és megbízhatóságát.

Technikai jellemzők

Az LB&SCR D2 class gőzmozdonya a gőzmeghajtású technológián alapult. A mozdonyok tervezése során figyelembe vették a nagyobb teljesítmény igényét, amelyet a folyamatosan növekvő utas- és teherszállítási igények tettek szükségessé. Az alapvető tengelyelrendezésük a 0-4-2 kialakítást követte, ami azt jelentette, hogy az első két tengely hajtott volt, míg a harmadik tengely csak támogató szerepet töltött be.

  • Tengelyelrendezés: 0-4-2
  • Teljesítmény: Nincs konkrét adat
  • Maximális sebesség: Nincs konkrét adat
  • Hajtás: Gőz

Szolgálati történelem

Az LB&SCR D2 class mozdonyokat elsősorban Angliában használták a London, Brighton and South Coast Railway vonalain. Főleg személyszállító vonatok élén látták el feladataikat, ahol fontos volt a megbízhatóság és a megfelelő sebesség. A D2 osztály mozdonyai hosszú ideig szolgálták a társaságot, amíg el nem érkezett az idő a gőzmozdonyok lecserélésére modernebb típusokra.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az LB&SCR D2 osztályú mozdonyokból sajnos egyetlen példány sem maradt fenn, így nem található belőlük megőrzött vagy múzeumi példány. A korszak gőzmozdonyai közül számos más típus megtekinthető különböző múzeumokban, de a D2 class mozdonyok sajnálatos módon eltűntek a történelem homályában.

Érdekességek és kulturális hatás

Annak ellenére, hogy a D2 osztályú mozdonyokból nincsenek megmaradt példányok, a korszak rajongói és történészek körében továbbra is nagy érdeklődést váltanak ki. A modellezők körében is népszerűek, ahol gyakran készítenek rájuk alapozva modellvasúti változatokat. Az LB&SCR mozdonyai nagyban hozzájárultak az ipari forradalom idején a vasúti közlekedés fejlődéséhez Angliában.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

LB&SCR D2 class Wikipedia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google