LB&SCR H1 class gőzmozdony

Az LB&SCR H1 class gőzmozdonyok a viktoriánus kor fejlett mérnöki vívmányai voltak, amelyek rendkívüli sebességükkel és hatékonyságukkal hozzájárultak a déli vasúthálózat dinamikus fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

Az LB&SCR H1 osztályú gőzmozdonyokat a londoni, brightoni és délkeleti vasút (London, Brighton and South Coast Railway, LB&SCR) számára fejlesztették ki. Az első példányok 1905-ben készültek, John G. Robinson tervei alapján, aki a londoni és északnyugati vasút (Great Central Railway) főmérnöke volt. Az igény egy erős és megbízható mozdonyra vonatkozott, amely képes volt a nagy sebességű személyszállításra. A Brighton Works műhelyében gyártották őket.

  • Típus: Expressz személyvonat mozdony
  • Gyártó: Brighton Works
  • Gyártás kezdete: 1905
  • Elsődleges megrendelő: London, Brighton and South Coast Railway
  • Példányszám: 6 darab

Technikai jellemzők

Az LB&SCR H1 osztályú mozdonyok gőzhajtásúak voltak, kettős hengerrel és 4-4-2-es tengelyelrendezéssel (Atlantic típus). Ezt a koncepciót a nagy sebességű expressz vonatokhoz fejlesztették ki, lehetővé téve a sima, gyors utazást a déli és délkeleti útvonalakon.

  • Teljesítmény: Kb. 1400 lóerő
  • Maximális sebesség: Kb. 100 km/h
  • Hossz: Nincs pontos adat
  • Tengelytáv: Nincs pontos adat
  • Futómű: Atlantic (4-4-2 elrendezés)
  • Fékrendszer: Vákuumfék

Szolgálati történelem

Az LB&SCR H1 osztályú mozdonyok az angol déli vasútvonalakon szolgáltak, különösen London és Brighton között. Ezek a mozdonyok az expressz személyszállításban töltöttek be fontos szerepet. A H1 osztályt nagyra értékelték gyorsulási képességeik és megbízhatóságuk miatt, habár az idők során technológiailag elavulttá váltak, és a modernizáció hiányában végül 1951-re mindet kivonták a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnálatos módon az LB&SCR H1 osztály egyetlen példánya sem maradt fenn. Bár a mozdonysorozat jelentős szerepet játszott a brit vasúti közlekedés történetében, az eredeti mozdonyok egyike sem került megőrzésre vagy múzeumba.

Érdekességek és kulturális hatás

Noha az LB&SCR H1 osztályú mozdonyok már nincsenek jelen a mai világban, emlékük fennmarad a vasúttörténeti kiadványokban és modellek formájában. A vasúti modellezők körében kedvelt téma, és számos modellgyártó készít méretarányos másolatokat e mozdonyokról.

  • Modellvasúti népszerűség: Elterjedt
  • Becenevek: Nincs közismert becenév

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LB&SCR_H1_class

Képek

Források: Wikipédia, Google