Történeti háttér és gyártás
A London, Chatham and Dover Railway (LCDR) Dawn and Bluebell Classes gőzmozdony sorozatát 1862-ben gyártották. A gőzmozdonyok fejlesztését Daniel Gooch irányításával kezdték el, aki a Great Western Railway számára is tervezett járműveket. Az LCDR célja e típusokkal az volt, hogy a vonatok számára nagyobb teljesítményt és megbízhatóságot biztosítson az 1860-as években növekvő utasforgalom kezelésére.
A mozdonyokat az LCDR alkalmazta, amelyek célja az elővárosi és távolsági személyszállítás hatékonyságának növelése volt. A sorozat gyártása és üzembe helyezése az 1862-es években történt, elsődlegesen a brit vasúthálózaton belüli szükségletek kielégítésére.
Technikai jellemzők
A Dawn and Bluebell Classes gőzmozdonyok szerkezetét tekintve hagyományos gőzhajtású járművek voltak. Tervezésüknél a kor technológiai színvonala volt a mérvadó, így jellemzőik tekintetében tipikus 19. századi megoldásokat alkalmaztak.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-4-0
- Teljesítmény: Nincs pontos adat
- Maximális sebesség: Nincs pontos adat
Szolgálati történelem
A Dawn and Bluebell Classes mozdonyokat elsősorban az LCDR vonalain állították szolgálatba. Széles körben használták személyszállító vonatok vontatására az Egyesült Királyságban. A mozdonyok hosszú élettartamuk során több korszerűsítésen is átestek, hogy megfeleljenek az időközben változó igényeknek.
Néhány példányt később átalakítottak, vagy modernizáltak, hogy továbbra is versenyképesek legyenek a vasúti forgalomban. Az 1900-as évek elején fokozatosan kivonták őket a forgalomból a technológia fejlődése és az újabb típusok megjelenése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a Dawn and Bluebell Classes bármely példánya megőrzésre került volna, vagy múzeumban lenne kiállítva. A történelmi mozdonyok közül sok eltűnt a történelem során, így a megőrzésük általában ritkaságnak számít.
Érdekességek és kulturális hatás
A Dawn and Bluebell Classes mozdonyok nem tettek szert jelentős kulturális hatásra. A modellvasúti piacon sem váltottak ki különösebb érdeklődést, így nem ismert, hogy ezek a mozdonyok bármilyen formában megjelentek volna ilyen környezetben. A mozdonyok inkább technológiai és történelmi szempontból maradtak relevánsak a vasúttörténet kedvelői számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LCDR_Dawn_and_Bluebell_classes
Képek
Források: Wikipédia, Google