Történeti háttér és gyártás
A London, Chatham and Dover Railway (LCDR) Tiger osztályú mozdonyai az 1860-as években jelentek meg, válaszul az egyre növekvő közlekedési igényekre az Egyesült Királyságban. Az LCDR megbízásából készült mozdonyokat Robert Sinclair tervezte. Az első darabokat 1861-ben adták át, és az osztály összesen hat mozdonyt tartalmazott.
Technikai jellemzők
A Tiger osztály mozdonyai gőzhajtásúak voltak, amely akkoriban a legelterjedtebb hajtási forma volt a vasúti szektorban. A mozdonyok kéthengeres kialakításúak voltak, a henger furata és az üteme szabványos méretek mentén épült. A mozdonysorozat a kor sajátosságainak megfelelő sebességet és teljesítményt nyújtott, különösen az LCDR által üzemeltetett rövid távolságú vonalakon.
Szolgálati történelem
A Tiger osztályú mozdonyokat főként a London környéki elővárosi vonalakon használták. Az LCDR hálózatának részét képezték, és hozzájárultak a közlekedés hatékonyságának növeléséhez. A mozdonyok az 1900-as évek elejéig álltak szolgálatban, majd fokozatosan kivonták őket a forgalomból, felváltva az újabb technológiákkal.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Tiger osztályú mozdonyokból nem maradt fenn múzeumi példány. Az osztály összes tagját selejtezték, így azok ma már nem láthatóak semmilyen kiállításon vagy nosztalgiajáraton.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Tiger osztályú mozdonyok nem váltak híressé a szélesebb közönség számára, a vasúti rajongók körében népszerűek voltak, mivel a korai angol gőzmozdony-technológia tipikus példái voltak. Modellvasúti gyártók időnként megjelenítik őket kicsinyített változatban, elsősorban az 1:76-os méretarányban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |