LDE – Dresden to Riesa elektromos mozdony

Az LDE – Dresden to Riesa elektromos mozdony a német vasúti hálózat egyik innovatív technológiájának példája, amely a környezetbarát közlekedés fejlődését jelzi az országban.

Történeti háttér és gyártás

A LDE – Dresden to Riesa elektromos mozdony egy korai példája az elektromos meghajtású vasúti járműveknek. A mozdony 1844-ben készült, mely időszak a vasúti technológia innovációjának korai, de gyorsan fejlődő szakaszát jelentette. A mozdony előállításának fő motivációja a technológiai újítások kipróbálása volt, különösen az elektromos meghajtás területén, amely ekkor még gyerekcipőben járt.

A gyártást a drezdai és riesai vonal igényei hívták életre, amely Németország egyik fontos vasúti szakasza volt. Az akkori vasúttársaságok részére, beleértve az állami és magánvasutakat is, az elektromos mozdonyok fejlesztése lehetőséget nyújtott a hatékonyabb és tisztább közlekedésre.

Technikai jellemzők

  • Hajtásrendszer: Elektromos
  • Maximális sebesség: Ismeretlen
  • Méretek: Nem elérhető adatok
  • Férőhely/utasok száma: Ismeretlen
  • Futómű: Ismeretlen
  • Fékrendszer: Nem elérhető adatok
  • Vezérlés: Korai mechanikus rendszerek

Szolgálati történelem

A LDE – Dresden to Riesa elektromos mozdony főként a drezdai és riesai vasútvonalon teljesített szolgálatot, de részletes információk a konkrét üzemeltetési időszakról vagy a kivonás pontos dátumáról nem állnak rendelkezésre. Az ilyen típusú korai elektromos járművek általában kísérleti jelleggel üzemeltek, hogy teszteljék az elektromos meghajtás hatékonyságát és megbízhatóságát.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A LDE – Dresden to Riesa mozdonyból nem maradtak fenn működőképes példányok, és jelenlegi információk szerint múzeumban sem tekinthető meg. Az ilyen korai elektromos mozdonyok ritkaságnak számítanak, mivel sokszor kísérleti járművek voltak, amelyek nem kerültek hosszú távú megőrzésre.

Érdekességek és kulturális hatás

A LDE – Dresden to Riesa mozdony különlegessége, hogy egyike a legkorábbi elektromos mozdonyoknak, amely a vasút történetében megjelent. Bár nem vált széles körben ismertté vagy népszerűvé, mégis hozzájárult az elektromos vasúti technológia fejlődéséhez. Az ilyen típusú járművek modellvasúti szempontból sem váltak elterjedtté, valószínűleg a kezdeti technológiai korlátok és a rövid üzemeltetési időszak miatt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1800–1849 – Korai vasút

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LDE_–_Dresden_to_Riesa

Képek

Források: Wikipédia, Google