LEB G 3/3 2 and 5 elektromos mozdony

Az LEB G 3/3 2 és 5 elektromos mozdonyok a svájci vasúttörténet fontos mérföldkövei, amelyek korszakalkotó technológiájukkal járultak hozzá a hatékonyabb közlekedés fejlődéséhez a múlt század elején.

Történeti háttér és gyártás

A LEB G 3/3 2 és 5 mozdonyokat a Lausanne–Echallens–Bercher vasúttársaság (LEB) számára gyártották. Az eredeti gyártási év 1888, ami a gőzvasutak fejlődésének egyik jelentős időszaka volt. Az ilyen típusú mozdonyok kifejlesztése az igények növekedésével és a vasúti hálózatok bővülésével kapcsolatos, ami új, hatékonyabb megoldásokat követelt. A G 3/3 sorozatot az LEB rendelte meg, hogy kielégítse a növekvő utasforgalmat és javítsa a szállítási szolgáltatásaik minőségét.

Technikai jellemzők

  • Hajtásrendszer: Kezdetben gőzüzemű volt, később elektromossá alakították át.
  • Tengelyelrendezés: 0-6-0 (szabad fordításban: 0 vezető, 6 hajtott és 0 utánfutó tengely)
  • Maximális sebesség: Eredetileg korlátozott, a technológia fejlődésével nőttek a sebességek.
  • Méretek: A mozdony méretei és tömege a korszak szabványainak megfelelő volt.

Szolgálati történelem

A LEB G 3/3 sorozatú mozdonyokat főként a svájci közlekedési hálózatban, a Lausanne–Echallens–Bercher vonalon használták. Ezek a mozdonyok nagy mértékben megkönnyítették a személy- és áruszállítást az adott régióban. A kezdeti gőzüzemű időszakot követően a vonal villamosításakor a mozdonyokat is modernizálták, ami növelte hatékonyságukat és csökkentette az üzemeltetési költségeket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A LEB G 3/3 2 és 5 mozdonyok közül néhány példányt megőriztek, és ma múzeumi darabként tartják számon. Ezek a mozdonyok a történelmi vasúti technológia jelentős képviselői, és látványos példái a vasúttechnika fejlődésének. Kiállításuk során a látogatók betekintést nyerhetnek a korabeli ipari innovációkba.

Érdekességek és kulturális hatás

A LEB G 3/3 sorozatú mozdonyok a svájci vasúti történelem meghatározó részét képezik. A rajongók és a vasútbarátok körében gyakran emlegetik ezeket a mozdonyokat a vasúti modellezés terén is, hiszen a történelem egy darabját képviselik a vasúti technológia fejlődésében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

A cikk forrása: LEB G 3/3 2 and 5 – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google