Lew (locomotive) gőzmozdony

A Lew (locomotive) gőzmozdony a Lynton and Barnstaple vasútvonal ikonikus szereplője volt, amely 1925-ben készült el, hozzájárulva a vidéki Anglia közlekedésének fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A Lew gőzmozdony 1925-ben készült az angliai Manning Wardle gyárban, a Lynton and Barnstaple Vasút számára. A mozdonyt kifejezetten erre a keskeny nyomtávú vasútra tervezték, mely Devon északi részén található. A Lynton and Barnstaple Vasút igényei szerint fejlesztették ki, hogy megfeleljen az ottani specifikus követelményeknek.

Technikai jellemzők

A Lew gőzmozdony egy 2-6-2 tengelyelrendezésű keskeny nyomtávú mozdony volt. A gőzmeghajtású szerkezetet úgy tervezték, hogy különböző terepviszonyokhoz is alkalmazkodni tudjon, amely a környék hegyes-dombos vidékén elengedhetetlen volt. A maximális sebesség és a teljesítmény kifejezetten a keskeny nyomtávú vonalak sajátosságaihoz igazodott.

Szolgálati történelem

A Lew mozdony az egész szolgálati ideje alatt a Lynton and Barnstaple Vasúton közlekedett. A vasútvonal bezárása után, 1935-ben kivonták a forgalomból. A mozdonyt ezt követően eladták, és valószínűleg selejtezésre került.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos az eredeti Lew mozdony nem maradt fenn a mai napig. Jelenleg nincs megőrzött példánya, és múzeumokban sem található meg.

Érdekességek és kulturális hatás

A Lew mozdony egyike volt annak a három darab „Yeo” osztályú mozdonynak, amelyeket a Lynton and Barnstaple Vasút használt. Bár az eredeti példány nem maradt fenn, a vasútvonal és a mozdonyok iránti rajongás tovább él, és modellvasútként is elterjedtek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Lew_(locomotive)

Képek

Források: Wikipédia, Google