Történeti háttér és gyártás
A Lew gőzmozdony 1925-ben készült az angliai Manning Wardle gyárban, a Lynton and Barnstaple Vasút számára. A mozdonyt kifejezetten erre a keskeny nyomtávú vasútra tervezték, mely Devon északi részén található. A Lynton and Barnstaple Vasút igényei szerint fejlesztették ki, hogy megfeleljen az ottani specifikus követelményeknek.
Technikai jellemzők
A Lew gőzmozdony egy 2-6-2 tengelyelrendezésű keskeny nyomtávú mozdony volt. A gőzmeghajtású szerkezetet úgy tervezték, hogy különböző terepviszonyokhoz is alkalmazkodni tudjon, amely a környék hegyes-dombos vidékén elengedhetetlen volt. A maximális sebesség és a teljesítmény kifejezetten a keskeny nyomtávú vonalak sajátosságaihoz igazodott.
Szolgálati történelem
A Lew mozdony az egész szolgálati ideje alatt a Lynton and Barnstaple Vasúton közlekedett. A vasútvonal bezárása után, 1935-ben kivonták a forgalomból. A mozdonyt ezt követően eladták, és valószínűleg selejtezésre került.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az eredeti Lew mozdony nem maradt fenn a mai napig. Jelenleg nincs megőrzött példánya, és múzeumokban sem található meg.
Érdekességek és kulturális hatás
A Lew mozdony egyike volt annak a három darab „Yeo” osztályú mozdonynak, amelyeket a Lynton and Barnstaple Vasút használt. Bár az eredeti példány nem maradt fenn, a vasútvonal és a mozdonyok iránti rajongás tovább él, és modellvasútként is elterjedtek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Lew_(locomotive)
Képek
Források: Wikipédia, Google