Történeti háttér és gyártás
Az LMS 2 és 2A boilered 4-6-0 gőzmozdonyokat az 1930-as években fejlesztették ki az Egyesült Királyságban. Az LMS, azaz a London, Midland and Scottish Railway vasúttársaság volt a megrendelő, amely a gőzmozdonyok iránti növekvő igényt szerette volna kielégíteni. A gyártás 1935-ben kezdődött, amely során több példány is készült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
Az LMS 2 és 2A boilered 4-6-0 mozdonyok a gőztechnológia csúcstermékei voltak. A mozdonyok 4-6-0 tengelyelrendezése kiegyensúlyozott teljesítményt biztosított nagy távolságokon is.
– Hajtásrendszer: Gőz
– Teljesítmény: Képesek voltak jelentős terhelést is vontatni.
– Tengelyelrendezés: 4-6-0
– Maximális sebesség: Megfelelő sebességgel tudták mozgatni az utasokat és az árut.
– Méretek: A méretek részletes specifikációi nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
Az LMS 2 és 2A mozdonyok fontos szerepet játszottak az Egyesült Királyság vasúti közlekedésében. Az LMS vasúthálózatán belül széles körben alkalmazták őket. Az idő előrehaladtával más technológiák átvétele során a gőzmozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik LMS 2 és 2A mozdony megmaradt volna múzeumi állapotban vagy felújítva, mint működő példány.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LMS 2 és 2A mozdonyok a brit vasúti történelem fontos részét képezik. A mozdonyok modellezése népszerű a vasútmodell-rajongók körében. Történelmi megjelenésük miatt a modellezők és vasúttörténészek örömmel tanulmányozzák ezeket a mozdonyokat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |