LMS 2 and 2A boilered 4-6-0 locomotives gőzmozdony

Az LMS 2 és 2A boilered 4-6-0 locomotives gőzmozdonyok a brit vasúti történelem ikonikus szereplői, melyek kiemelkedő teljesítményükkel és mérnöki megoldásaikkal hosszú éveken át szolgálták a vonalakat.

Történeti háttér és gyártás

Az LMS 2 és 2A boilered 4-6-0 gőzmozdonyokat az 1930-as években fejlesztették ki az Egyesült Királyságban. Az LMS, azaz a London, Midland and Scottish Railway vasúttársaság volt a megrendelő, amely a gőzmozdonyok iránti növekvő igényt szerette volna kielégíteni. A gyártás 1935-ben kezdődött, amely során több példány is készült ebből a típusból.

Technikai jellemzők

Az LMS 2 és 2A boilered 4-6-0 mozdonyok a gőztechnológia csúcstermékei voltak. A mozdonyok 4-6-0 tengelyelrendezése kiegyensúlyozott teljesítményt biztosított nagy távolságokon is.

Hajtásrendszer: Gőz
Teljesítmény: Képesek voltak jelentős terhelést is vontatni.
Tengelyelrendezés: 4-6-0
Maximális sebesség: Megfelelő sebességgel tudták mozgatni az utasokat és az árut.
Méretek: A méretek részletes specifikációi nem állnak rendelkezésre.

Szolgálati történelem

Az LMS 2 és 2A mozdonyok fontos szerepet játszottak az Egyesült Királyság vasúti közlekedésében. Az LMS vasúthálózatán belül széles körben alkalmazták őket. Az idő előrehaladtával más technológiák átvétele során a gőzmozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik LMS 2 és 2A mozdony megmaradt volna múzeumi állapotban vagy felújítva, mint működő példány.

Érdekességek és kulturális hatás

Az LMS 2 és 2A mozdonyok a brit vasúti történelem fontos részét képezik. A mozdonyok modellezése népszerű a vasútmodell-rajongók körében. Történelmi megjelenésük miatt a modellezők és vasúttörténészek örömmel tanulmányozzák ezeket a mozdonyokat.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

LMS 2 and 2A boilered 4-6-0 locomotives