Történeti háttér és gyártás
Az LMS diesel shunter 1831 dízelmozdony 1931-ben készült, amikor a dízel technológia még viszonylag újonnan jelent meg a vasúti közlekedésben. Az LMS (London, Midland and Scottish Railway) nevű brit vasúttársaság készítette, amely a dízel mozdonyokat először kísérleti jelleggel vezette be a vasúti forgalomba. Az 1831-es számú dízelmozdony egyike volt a korai próbálkozásoknak, hogy a hagyományos gőzmozdonyokat újabb technológiával helyettesítsék. A gyártás a brit telephelyeken történt, és elsősorban a helyi vasúti áruszállítás hatékonyságának növelésére irányult.
Technikai jellemzők
Az LMS diesel shunter 1831 dízelmozdony dízel hajtású volt, amely egy újabb megoldást jelentett a korábban domináns gőzhajtású mozdonyokkal szemben. Bár a részletes technikai adatok nem állnak széles körben rendelkezésre, a dízelmozdonyok általános jellemzői közé tartozott a megnövelt hatékonyság és teljesítmény. A dízelmotorok a korai időszakban még nagyméretűek és viszonylag alacsony teljesítményűek voltak, de az igényeket kielégítően szolgálták ki, különösen ipari környezetben vagy kis távolságú szállítások során. A maximális sebesség és egyéb pontos műszaki paraméterek nem állnak rendelkezésre ebben az esetben.
Szolgálati történelem
Az LMS diesel shunter 1831 főleg az Egyesült Királyság területén működött, ahol a dízelmozdonyokat eleinte kísérleti céllal alkalmazták. A mozdonyok főleg tolatási feladatokat láttak el, ahol hatékonyságuk különösen jól érvényesült. A dízel technológia fokozatosan terjedt el, és az 1931-es modell a technológiai fejlődés egyik korai példája volt. A pontos kivonási és selejtezési dátumok nem állnak rendelkezésre ebben az esetben.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy az LMS diesel shunter 1831 bármely példánya megmaradt volna vagy múzeumban kiállításra került volna. Az ilyen korai dízelmozdonyok közül sokat nem őriztek meg az utókor számára, mivel ezek a technológiai fejlődés első lépéseit képviselték, és gyakran átalakították vagy selejtezték őket az idő előrehaladtával.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LMS diesel shunter 1831 a dízel technológia korai bevezetésének egyik példája volt a brit vasúti közlekedésben. Annak ellenére, hogy nem rendelkezik széles körű ismertséggel vagy kulturális hatással, a korai dízelmozdonyok, mint amilyen az LMS 1831 is volt, fontos szerepet játszottak a vasúti technológia fejlődésében. A modellvasutak világában az ilyen korai típusok ritkán jelennek meg, de a vasúti rajongók körében mindig is érdeklődést keltenek a korai dízelüzemű mozdonyok történetei.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google