Történeti háttér és gyártás
Az LMS diesel shunters 7055/6 dízelmozdonyokat az Egyesült Királyságban fejlesztették ki, válaszként a vasúti ipar növekvő igényére a hatékonyabb és megbízhatóbb tolatómozdonyok iránt. Az 1930-as években az iparban nagy figyelmet kapott a dízeltechnológia, amely lehetőséget adott a gőzmozdonyokat kiváltására. A dízelmozdonyok hosszabb távon alacsonyabb üzemeltetési költségekkel és kevesebb karbantartási igénnyel rendelkeztek, melyek előnyt jelentettek a vasúttársaságok számára.
Az LMS (London, Midland and Scottish Railway) által megrendelt mozdonyok gyártása 1934-ben kezdődött meg. Az LMS az egyik legnagyobb brit vasúttársaság volt, amely élen járt az új technológiák bevezetésében. Az LMS diesel shunters 7055 és 7056 modellek a dízeltechnológia újításainak kísérleti prototípusai voltak, hogy a jövőbeli sorozatgyártású modellek alapjául szolgáljanak.
Technikai jellemzők
Az LMS diesel shunters 7055/6 dízelmozdonyok technikai jellemzői a kor dízeltechnológiai színvonalát tükrözik. A hajtásrendszerük dízel alapú volt, ami lehetővé tette számukra, hogy hatékonyan válthassák ki a régi gőzmozdonyokat. A dízelmotorok előnyös tulajdonságaik közé tartozott a megbízhatóság és a hosszú távú alacsony üzemeltetési költség.
Ezek a mozdonyok sajátos tengelyelrendezéssel és futóművel rendelkeztek, amely alkalmas volt a tolatási feladatokra. Maximális sebességük és teljesítményük kielégítő volt a korabeli igényekhez képest, bár a pontos értékek a forrásokban nem mindig kerülnek részletezésre.
Szolgálati történelem
Az LMS diesel shunters 7055 és 7056 a brit vasútvonalakon teljesítettek szolgálatot, elsősorban tolatási feladatok ellátására. Ezek a mozdonyok az LMS vasúttársaság tolatómozdony parkjának jelentős tagjai voltak a 20. század közepén. Szolgálati idejük alatt hozzájárultak a tolatási és rendezési munkálatok hatékonyságának növeléséhez, azonban idővel a technológiai fejlődés miatt korszerűbb modellek váltották fel őket.
A mozdonyokat végül kivonták a forgalomból, ahogy újabb, modern dízel- és elektromos mozdonyok kerültek forgalomba.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy az LMS diesel shunters 7055/6 modellekből bármelyik megmaradt volna működőképesen vagy múzeumi kiállításként, ami szomorú tény, tekintve a technológiai jelentőségüket a 20. század vasúttörténetében.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár konkrét kulturális emlékek és érdekességek nem maradtak fenn ezekkel a mozdonyokkal kapcsolatban, az LMS diesel shunters 7055/6 nagy hatással volt a vasúti technológia fejlődésére és a dízelmozdonyok elterjedésére az Egyesült Királyságban. A dízelmozdonyok későbbi modelljei is sokat merítettek a 7055/6 prototípusok tapasztalataiból.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |