Történeti háttér és gyártás
Az LMS Fowler Class 4F gőzmozdony az Egyesült Királyságban készült, 1924-től kezdődően. A London, Midland and Scottish Railway (LMS) részére fejlesztették ki, hogy kielégítsék a nagyobb teherbírású tehervonatok vontatásának igényét. A tervezést Sir Henry Fowler vezette, aki a Midland Railway vezető mérnöke volt, mielőtt az LMS-hez csatlakozott volna.
A mozdony gyártását több helyszínen végezték, köztük a Derby, Horwich és Crewe gyárakban. Az LMS Fowler Class 4F sorozatból körülbelül 575 példány készült az 1924 és 1941 közötti időszakban, ami jól mutatja a típus népszerűségét és megbízhatóságát a brit vasúti hálózaton belül.
Technikai jellemzők
Az LMS Fowler Class 4F gőzmozdony egy klasszikus 0-6-0 tengelyelrendezésű tehervonat-vontató mozdony. Gőzmeghajtása lehetővé tette, hogy akár 60 km/h sebességgel is közlekedjen, ami a tehermozdonynak elég gyors teljesítményt biztosított.
- Hossz: Kb. 16,9 méter
- Magasság: 3,9 méter
- Teljesítmény: Becslések szerint 1,450 lóerő
- Fékrendszer: Mechanikus fékek
- Kazán nyomása: 180 psi (font per négyzet hüvelyk)
Szolgálati történelem
Az LMS Fowler Class 4F mozdonyokat széles körben használták az Egyesült Királyság vasúthálózatán. Elsősorban teherforgalomra tervezték és alkalmazták, de gyakran használták könnyebb személyvonatok vontatására is. A mozdonyok strapabírósága és megbízhatósága miatt kedveltek voltak az LMS alkalmazásában.
A típust 1966-ig használták, amikor is az utolsó példányokat kivonták a forgalomból a dízelmozdonyok térnyerése miatt. Azonban néhány példány megmenekült a selejtezéstől, és ma is múzeumi darabként, valamint nosztalgiavonatokon tekinthetők meg.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több LMS Fowler Class 4F mozdony maradt fenn, és ma is láthatók különböző brit vasúti múzeumokban, illetve nosztalgiavonatok részeként. Ezek a mozdonyok nagy népszerűségnek örvendenek a vasútrajongók körében, akik nagy becsben tartják ezeket a történelmi gépeket.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LMS Fowler Class 4F mozdonyok a brit vasúti történelem ikonikus darabjai közé tartoznak, és gyakran előfordulnak modellvasúti formában is. Népszerűségüket mi sem bizonyítja jobban, mint hogy több modellvasút-gyártó is előállított méretarányos verziókat a gyűjtők részére. Bár nem annyira közismert, mint más típusok, de a brit ipari örökség szerves részét képezik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 0-6-0 |
Maximális sebesség | 60 km/h |
Kazánnyomás | 180 psi |
Gyártási év | 1924 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LMS_Fowler_Class_4F
Képek
Források: Wikipédia, Google