LMS Ivatt Class 2 2-6-2T 41312 gőzmozdony

Az LMS Ivatt Class 2 2-6-2T 41312 gőzmozdony az 1950-es évek brit vasútjának egyik ikonikus tagja, amely a könnyű teher- és személyvonatok továbbításában játszott kulcsszerepet.

Történeti háttér és gyártás

Az LMS Ivatt Class 2 2-6-2T 41312 gőzmozdony a British Railways számára készült, 1952-ben. A mozdonyt George Ivatt tervezte, aki a London, Midland and Scottish Railway (LMS) főtervezője volt. Az Ivatt Class 2 sorozat azért jött létre, hogy kielégítse a kisebb teher- és személyvonatok igényeit, különösen a rövidebb távolságú, helyi vonalakon. Az építés során a Crewe-i műhelyek játszottak kulcsszerepet, a mozdony a British Railways megrendelésére jött létre.

Technikai jellemzők

Az LMS Ivatt Class 2 2-6-2T 41312 egy gőzmozdony, mely különösen a lokális vonalakon volt népszerű. Tengelyelrendezése 2-6-2, ami azt jelenti, hogy két vezetőkerékpár, hat hajtott kerék és két hátsó kerékpár van rajta. A mozdony maximális sebessége 75 km/h körüli, és gőzzel működik, amelyet egy széntüzelésű kazán termel. Teljesítménye elegendő volt a kisebb személyvonatok mozgatásához.

Szolgálati történelem

A mozdony a British Railways vonalain szolgált, különösen az Egyesült Királyság több részén, ahol kisebb távolságú személyszállításra használták. Szolgálati ideje alatt több helyi vonalon is megfordult, azonban az 1960-as évek közepén, a dízelmozdonyok megjelenésével, lassan kivonták a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az LMS Ivatt Class 2 2-6-2T 41312 egyik példánya fennmaradt és ma is működőképes állapotban van. A gőzmozdonyt a Mid-Hants Railway, közkedvelt nevén a „Watercress Line” üzemelteti, ahol nosztalgiavonatokban vesz részt. Angliában, a Hampshire megyében található múzeumban tekinthető meg, ahol rendszeresen látogatható és élvezetes utazásokat biztosít a látogatóknak.

Érdekességek és kulturális hatás

A 41312-es számú mozdony a vasútbarátok körében igen népszerű, és gyakran szerepel modellvasúti készletekben is. Az LMS Ivatt Class 2 sorozat nemcsak a mozdonyrajongók, hanem a történeti érdeklődésű látogatók számára is érdekes, különösen azért, mert egy átmeneti időszakot képvisel a brit vasúti történelemben, amikor a gőzmozdonyok még erőteljesen jelen voltak a mindennapi vasúti közlekedésben.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Tengelyelrendezés 2-6-2
Maximális sebesség 75 km/h
Gyártási év 1952

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LMS_Ivatt_Class_2_2-6-2T_41312

Képek

Források: Wikipédia, Google