LNWR 18in Tank Class gőzmozdony

Az LNWR 18in Tank Class gőzmozdony a 19. század egyik technikai csodája volt, amely kiemelkedett hatékonyságával és megbízhatóságával a helyi vasúti közlekedésben.

Történeti háttér és gyártás

Az LNWR 18in Tank Class gőzmozdonyok 1898-ban gyártották a London and North Western Railway (LNWR) számára. Ezeket a mozdonyokat az LNWR Crewe-i gyárában készítették, a vállalat híres mérnöke, George Whale tervei alapján. A mozdonyokat azzal a céllal készítették, hogy hatékonyan szolgálják ki a kisebb vonalakon, különösen elővárosi és könnyű teherforgalomban.

A gyártás időszaka az 1898-as évet fedi le, és összesen 60 darab készült belőlük. Az LNWR a maga korában az Egyesült Királyság egyik legnagyobb vasúttársasága volt, és igénye volt a hatékony, de kisebb teljesítményű mozdonyokra is, amelyeket könnyebb teher- és személyszállításra használt.

Technikai jellemzők

Az LNWR 18in Tank Class mozdony egy gőzmozdony, amelyet egyszerű, de hatékony hajtásrendszerrel szereltek fel. A gőzmozdonynál megszokott módon a kazán által előállított gőz hozta mozgásba a dugattyúkat és a kerekeket.

Tengelyelrendezés: Ez a típus egy 0-6-2T elrendezéssel rendelkezik, ami három hajtott tengelyt és egy szem előtt tartott pótkerékpárt jelentett a stabilitás növelése érdekében.
Teljesítmény: A mozdonyokat kifejezetten kis és közepes sebességű, elővárosi forgalomra tervezték.
Maximális sebesség és hatótávolság: Specifikus adatokat nem találtunk, de a mozdonyok elsősorban olyan feladatokra készültek, amelyek nem igényeltek nagy sebességet vagy hosszú hatótávolságot.
Méret: Pontos méretre vonatkozó adatok nem állnak rendelkezésre, de a típus általános méreteit az LNWR más tankosztályai alapján lehet becsülni.

Szolgálati történelem

Az LNWR 18in Tank Class mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használták a London and North Western Railway hálózatán. Szerepük elsősorban elővárosi és könnyű teherforgalmi feladatok ellátása volt. A mozdonyok megbízhatóságuk és egyszerűségük miatt népszerűek voltak az általuk kiszolgált régiókban.

A mozdonyok fokozatos kivonása az 1920-as és 1930-as években kezdődött, mivel technológiailag elavulttá váltak az újabb, hatékonyabb típusok megjelenése miatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem ismert, hogy bármely LNWR 18in Tank Class mozdony fennmaradt volna eredeti formájában vagy múzeumi megtekintésre. Az ilyen régi mozdonyok esetében nem szokatlan, hogy csak modell formájában maradnak fenn.

Érdekességek és kulturális hatás

Az LNWR 18in Tank Class mozdonyok nem váltak kiemelkedő kulturális ikonná. Azonban az Egyesült Királyság vasúttörténetében a kisebb, elővárosi mozdonyok képviselői közé tartoztak. Modellváltozatok néha megjelennek vasúti modellező klubokban, ahol történelmi vasúti vonalak képviselhetik őket.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

LNWR 18in Tank Class – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google