Történeti háttér és gyártás
Az LNWR Bloomer Class gőzmozdonyokat az 1850-es évek elején fejlesztették ki. A mozdonyok gyártását a London and North Western Railway (LNWR) vállalat rendelte meg annak érdekében, hogy javítsák a személyszállítási szolgáltatásaikat. Az első példány 1851-ben készült el, és ezek a mozdonyok kifejezetten a gyors személyszállító vonatok húzására voltak tervezve. Az LNWR a mozdonyokat a Wolverton Műhelyében gyártotta, és az 1850-es években összesen több mint 90 darab készült belőlük.
Technikai jellemzők
A Bloomer Class gőzmozdonyok jellegzetes jellemzője volt a 2-2-2 tengelyelrendezés, amely kiváló stabilitást és sebességet biztosított ezeknek a korai vasúti járműveknek. A gőzmozdonyok szénnel működtek, és büszkélkedtek a korhoz képest figyelemreméltó teljesítménnyel. Maximális sebességük elérhette a 80 km/h-t, ami akkoriban lenyűgöző teljesítmény volt.
- Hajtásrendszer: gőz
- Tengelyelrendezés: 2-2-2
- Maximális sebesség: 80 km/h
Szolgálati történelem
A Bloomer Class mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használták, ahol a London and North Western Railway vonalain szolgáltak. A mozdonyok gyors személyvonatokkal közlekedtek, és az 19. század második felében a brit vasúthálózat fontos részét képezték. Az 1870-es évek végére azonban a technológiai fejlődés és az újabb típusok megjelenése miatt a Bloomerek lassan elavulttá váltak. A legtöbb példányt az 1880-as évek elején vonták ki a forgalomból és selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Bloomer Class mozdonyok közül egyetlen eredeti példány sem maradt fenn. Azonban a vasúti rajongók és a történelem iránti tisztelet jeléül egy replika készült a 20. század végén, amely a brit vasúti múzeumokban található kiállítási tárgyként.
Érdekességek és kulturális hatás
A Bloomer Class mozdonyok nevük eredetét a korabeli divatos női öltözékhez köthető Bloomer-ruhákról kapták, ami humoros párhuzam volt a mozdonyok karcsú és elegáns megjelenésével. A történelmi és technikai jelentőségük miatt népszerű modellvasúti választás is voltak a vasúti modellezők körében. A mozdonyok brit vasúttörténeti szempontból is jelentősek, hiszen a gyorsvonatok fejlesztése során nagy hatással voltak az elkövetkező generációkra.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 2-2-2 |
Maximális sebesség | 80 km/h |
Hivatkozások
LNWR Bloomer Class – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google