LNWR Bloomer Class gőzmozdony

Az LNWR Bloomer Class gőzmozdony a 19. század közepén jelentős hatással volt a brit vasúti közlekedésre, elegáns kialakításával és megbízható teljesítményével.

Történeti háttér és gyártás

Az LNWR Bloomer Class gőzmozdonyokat az 1850-es évek elején fejlesztették ki. A mozdonyok gyártását a London and North Western Railway (LNWR) vállalat rendelte meg annak érdekében, hogy javítsák a személyszállítási szolgáltatásaikat. Az első példány 1851-ben készült el, és ezek a mozdonyok kifejezetten a gyors személyszállító vonatok húzására voltak tervezve. Az LNWR a mozdonyokat a Wolverton Műhelyében gyártotta, és az 1850-es években összesen több mint 90 darab készült belőlük.

Technikai jellemzők

A Bloomer Class gőzmozdonyok jellegzetes jellemzője volt a 2-2-2 tengelyelrendezés, amely kiváló stabilitást és sebességet biztosított ezeknek a korai vasúti járműveknek. A gőzmozdonyok szénnel működtek, és büszkélkedtek a korhoz képest figyelemreméltó teljesítménnyel. Maximális sebességük elérhette a 80 km/h-t, ami akkoriban lenyűgöző teljesítmény volt.

  • Hajtásrendszer: gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-2-2
  • Maximális sebesség: 80 km/h

Szolgálati történelem

A Bloomer Class mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használták, ahol a London and North Western Railway vonalain szolgáltak. A mozdonyok gyors személyvonatokkal közlekedtek, és az 19. század második felében a brit vasúthálózat fontos részét képezték. Az 1870-es évek végére azonban a technológiai fejlődés és az újabb típusok megjelenése miatt a Bloomerek lassan elavulttá váltak. A legtöbb példányt az 1880-as évek elején vonták ki a forgalomból és selejtezték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a Bloomer Class mozdonyok közül egyetlen eredeti példány sem maradt fenn. Azonban a vasúti rajongók és a történelem iránti tisztelet jeléül egy replika készült a 20. század végén, amely a brit vasúti múzeumokban található kiállítási tárgyként.

Érdekességek és kulturális hatás

A Bloomer Class mozdonyok nevük eredetét a korabeli divatos női öltözékhez köthető Bloomer-ruhákról kapták, ami humoros párhuzam volt a mozdonyok karcsú és elegáns megjelenésével. A történelmi és technikai jelentőségük miatt népszerű modellvasúti választás is voltak a vasúti modellezők körében. A mozdonyok brit vasúttörténeti szempontból is jelentősek, hiszen a gyorsvonatok fejlesztése során nagy hatással voltak az elkövetkező generációkra.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 2-2-2
Maximális sebesség 80 km/h

Hivatkozások

LNWR Bloomer Class – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google