Történeti háttér és gyártás
Az LNWR Greater Britain Class gőzmozdonyokat a London and North Western Railway (LNWR) rendelte meg, hogy megbirkózzanak a növekvő forgalmi igényekkel az Egyesült Királyság vasúthálózatán. A sorozatot a Crewe-i gyárban készítették 1892-ben, John Ramsbottom utódja, Francis William Webb vezetésével. A mozdonyok kialakítása a Webb-féle háromhengeres hajtásrendszer továbbfejlesztése volt, amelyet az LNWR már korábban is alkalmazott. Összesen 10 darabot gyártottak ebből a típusból.
Technikai jellemzők
Az LNWR Greater Britain Class egy gőzmozdonyos hajtásrendszerrel működött. A mozdonyokat háromhengeres elrendezéssel látták el, ami különlegesnek számított abban az időben. A tengelyelrendezése 2-2-2 volt, ami azt jelentette, hogy két vezetőkerék és két meghajtókerék között oszlott meg a tömeg. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 80 km/h lehetett, ami a korabeli követelményeknek megfelelően gyorsnak számított. Mivel ez a típus a személyszállításra volt optimalizálva, jelentős mennyiségű fűtőanyagot és vizet szállított.
Szolgálati történelem
Az LNWR Greater Britain Class mozdonyai főként az LNWR hálózatán, Angliában szolgáltak. Az 1890-es évek folyamán és a 20. század elején a mozdonyok fontos szerepet játszottak a személyszállításban. Az évek során azonban a technológiai fejlődés és az újabb, hatékonyabb típusok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból. A mozdonyok többségét az 1920-as évek végére selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, az LNWR Greater Britain Class egyetlen példánya sem maradt fenn eredeti állapotában. Ennek oka részben az, hogy a technológiai fejlődés és a modernizáció szükségessé tette a régebbi mozdonyok selejtezését és áttolását más feladatokra. Múzeumokban nem található meg működőképes vagy rekonstrukció formájában ez a típus.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LNWR Greater Britain Class gőzmozdonyok nem maradtak fenn fizikai formában, a vasúttörténet szerelmesei körében még mindig nagy figyelmet kapnak. A típus jellemzői és története modellvasúti kiállítások alkalmával gyakran megjelenik. Érdekesség, hogy a háromhengeres mozdonyok különleges mechanikai megoldásai miatt a vasúti mérnökök körében technikai szempontból is jelentős tanulmányi példaként szolgálnak.
Tulajdonság | Érték |
---|---|
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év | 1892 |
Tengelyelrendezés | 2-2-2 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LNWR_Greater_Britain_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google