Locomotive Seguin gőzmozdony

A Locomotive Seguin gőzmozdony 1829-ben épült Franciaországban, és úttörő szerepet játszott a vasúti közlekedés fejlődésében azáltal, hogy elsőként alkalmazta a vízcsöves kazán technológiát.

Történeti háttér és gyártás

A Locomotive Seguin gőzmozdony a korai vasúti technológia egyik jelentős fejlesztése volt, amelyet 1829-ben gyártottak Franciaországban. A mozdonyt Marc Seguin tervezte, aki a korai vasúti közlekedés elismert úttörője volt. A fejlesztés célja az volt, hogy hatékonyabb gőzmozdonyokat hozzanak létre, amelyek jobban alkalmasak a hosszabb távolságok megtételére, mint elődeik.

A gyártás fő helyszíne Franciaország volt, és a mozdonyokat elsősorban a helyi vasúttársaságok számára készítették. A pontos példányszámról nincs egyértelmű információ, de a Seguin mozdonyok hozzájárultak a vasúti közlekedés fejlődéséhez Franciaországban és Európában egyaránt.

Technikai jellemzők

A Locomotive Seguin egy gőzmeghajtású mozdony volt, amelyet a korai 19. század technológiai színvonalának megfelelően terveztek. A mozdony fő hajtásrendszere a gőzenergia volt, amelyet a kazánban előállított gőz biztosított. Az ilyen típusú mozdonyok gyakran használták az újonnan kifejlesztett csővezetéken alapuló technológiát, amely lehetővé tette a hatékonyabb hőátadást és ezáltal a nagyobb teljesítményt.

A mozdony teljesítménye a kor színvonalához képest kifejezetten erős volt, ami lehetővé tette számára, hogy megfelelő sebességgel szállítson személy- és teherszállítmányokat. Bár pontos specifikációk nem állnak rendelkezésre, a gőzmozdonyok általában 30-40 km/h sebesség elérésére voltak képesek ebben az időszakban.

Szolgálati történelem

A Locomotive Seguin mozdonyt elsősorban Franciaországban használták a vasúti közlekedés kezdeti időszakában. Mivel a mozdony korai fejlesztés volt, előfordulhatott, hogy különféle kihívásokkal kellett szembesülnie, például műszaki problémákkal vagy karbantartási igényekkel. A gőzmozdonyok általános használata a 19. század közepén terjedt el szélesebb körben, és a Seguin mozdonyok hozzájárultak a gőzkorszak kialakulásához.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs adat arról, hogy a Locomotive Seguin-ból megmaradt volna bármilyen példány múzeumi kiállításokra vagy nosztalgiajáratokra. Az ilyen korai mozdonyok gyakran nem maradtak fenn az idő vasfoga miatt, valamint a folyamatos technológiai fejlődés következtében.

Érdekességek és kulturális hatás

A Locomotive Seguin a korai vasúti technológia egyik úttörője volt, és jelentős hatással volt a későbbi gőzmozdonyok tervezésére. Marc Seguin nevét a vasúti történelem elismert alakjaként tartják számon, és munkássága hozzájárult a vasúti közlekedés gyors fejlődéséhez Európában.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1800–1849 – Korai vasút

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Locomotive_Seguin

Képek

Források: Wikipédia, Google