Történeti háttér és gyártás
A MÁV 392.5001 sorozatú gőzmozdony 1884-ben készült. Ezt a sorozatot a Magyar Királyi Államvasutak (MÁV) rendelte meg, és a Ganz és Tsa. készítette el Budapesten. Az ilyen jellegű mozdonyokat elsősorban tehervonati szolgálatra tervezték, különösen a nehéz terepviszonyokkal rendelkező vonalakra.
Technikai jellemzők
A MÁV 392.5001 sorozat egy gőzüzemű mozdony volt. A sorozat tengelyelrendezése 0-6-0 volt, ami azt jelenti, hogy összesen három kapcsolt tengellyel rendelkezett, és nincsenek vezető vagy futótengelyei. Ez a kialakítás különösen alkalmas volt a nagy vonóerő igénylésére, ami a nehéz tehervonatok mozgatásához szükséges.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 0-6-0
- Maximális sebesség: Nem érhető el pontos adat
- Méretek: Nem érhető el pontos adat
Szolgálati történelem
A MÁV 392.5001 sorozatot Magyarországon használták főként tehervonati szolgálatban. Az ilyen típusú mozdonyok a 20. század elején kiemelkedő szerepet játszottak a magyar vasúti áruszállításban, azonban az idők során újabb technológiák és típusok vették át a helyüket. A pontos kivonási dátum jelenleg nem áll rendelkezésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik MÁV 392.5001 mozdony fennmaradt volna múzeumi kiállításra vagy nosztalgikus célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
A MÁV 392.5001 sorozatú mozdony nem rendelkezik híres kulturális hatással vagy közismert becenevekkel. Modellvasúti körökben sem elterjedt, mivel a korábbi időszak mozdonyait kevésbé modellezik, mint a későbbi, ikonikus típusokat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google