MÁV 470 sorozat elektromos mozdony

A MÁV 470 sorozat elektromos mozdony megbízhatóságáról és modern kialakításáról ismert, és kulcsszerepet játszik a magyar vasúti közlekedés hatékonyságának növelésében.

MÁV 470 sorozat elektromos mozdony

Történeti háttér és gyártás

A MÁV 470 sorozat mozdonyok a magyar vasúti közlekedés fontos részei, melyeket a Siemens gyártott. A típus kialakítására az európai vasúti közlekedés fejlődési igényének részeként került sor. A mozdonyokat elsősorban a hatékony és gyors nemzetközi személyszállítás támogatására fejlesztették ki.

A gyártás 2002-ben kezdődött, amikor a Magyar Államvasutak (MÁV) modern, többáramnemű mozdonyokra mutatott igényt, hogy integrálódni tudjon az európai vasúti hálózatba. A Siemens gyártású mozdonyok a Taurus családba tartoznak, és kifejezetten a magyar vasutak számára készültek.

Technikai jellemzők

A MÁV 470 sorozat mozdonyok több szempontból is kiemelkedő technikai jellemzőkkel bírnak:

Meghajtás: Elektromos
Teljesítmény: A mozdonyok teljesítménye 6400 kW, amely kiváló hatékonyságot és gyorsulást biztosít.
Maximális sebesség: A mozdonyok képesek elérni a 230 km/h sebességet, amely lehetővé teszi a gyors nemzetközi utazásokat.
Tengelyelrendezés: Bo’Bo’, amely a mozdony stabilitását és vonóerejét biztosítja.
Hajtásrendszer: Elektromos rendszer, amely biztosítja a csendes és környezetbarát működést.

Szolgálati történelem

A MÁV 470 sorozat mozdonyai jelentős szerepet játszanak a nemzetközi és belföldi személyszállító vonatok üzemeltetésében. A mozdonyok főként a magyarországi és környező országok vasúti hálózatán mozognak, részt vesznek a közép-európai forgalomban is. A típus még mindig aktívan szolgál, nincs elérhető adat a kivonás vagy selejtezés időpontjáról.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A MÁV 470 sorozat jelenleg nem tekinthető meg múzeumokban, mivel a járművek még aktív szolgálatban állnak, és modern technológia révén még nem érték el az „örökségi” státuszt.

Érdekességek és kulturális hatás

A sorozat része a Siemens Taurus családnak, amely Európa számos országában elterjedt. A mozdonyok modellvasúti változatai is népszerűek, több gyártó is kínál méretarányos modelleket a vasútmodellezők számára.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Teljesítmény 6400 kW
Maximális sebesség 230 km/h
Tengelyelrendezés Bo’Bo’

Hivatkozások

MÁV 470 sorozat a Wikipédián

Képek

Források: Wikipédia, Google