MÁV 470 sorozat elektromos mozdony
Történeti háttér és gyártás
A MÁV 470 sorozat mozdonyok a magyar vasúti közlekedés fontos részei, melyeket a Siemens gyártott. A típus kialakítására az európai vasúti közlekedés fejlődési igényének részeként került sor. A mozdonyokat elsősorban a hatékony és gyors nemzetközi személyszállítás támogatására fejlesztették ki.
A gyártás 2002-ben kezdődött, amikor a Magyar Államvasutak (MÁV) modern, többáramnemű mozdonyokra mutatott igényt, hogy integrálódni tudjon az európai vasúti hálózatba. A Siemens gyártású mozdonyok a Taurus családba tartoznak, és kifejezetten a magyar vasutak számára készültek.
Technikai jellemzők
A MÁV 470 sorozat mozdonyok több szempontból is kiemelkedő technikai jellemzőkkel bírnak:
– Meghajtás: Elektromos
– Teljesítmény: A mozdonyok teljesítménye 6400 kW, amely kiváló hatékonyságot és gyorsulást biztosít.
– Maximális sebesség: A mozdonyok képesek elérni a 230 km/h sebességet, amely lehetővé teszi a gyors nemzetközi utazásokat.
– Tengelyelrendezés: Bo’Bo’, amely a mozdony stabilitását és vonóerejét biztosítja.
– Hajtásrendszer: Elektromos rendszer, amely biztosítja a csendes és környezetbarát működést.
Szolgálati történelem
A MÁV 470 sorozat mozdonyai jelentős szerepet játszanak a nemzetközi és belföldi személyszállító vonatok üzemeltetésében. A mozdonyok főként a magyarországi és környező országok vasúti hálózatán mozognak, részt vesznek a közép-európai forgalomban is. A típus még mindig aktívan szolgál, nincs elérhető adat a kivonás vagy selejtezés időpontjáról.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A MÁV 470 sorozat jelenleg nem tekinthető meg múzeumokban, mivel a járművek még aktív szolgálatban állnak, és modern technológia révén még nem érték el az „örökségi” státuszt.
Érdekességek és kulturális hatás
A sorozat része a Siemens Taurus családnak, amely Európa számos országában elterjedt. A mozdonyok modellvasúti változatai is népszerűek, több gyártó is kínál méretarányos modelleket a vasútmodellezők számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |
Teljesítmény | 6400 kW |
Maximális sebesség | 230 km/h |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google