Történeti háttér és gyártás
A Maine Central class K 0-6-0 gőzmozdony jelentős szerepet töltött be az amerikai vasúttörténelemben. 1909-ben gyártották, és a szükséglet az ipari és teherszállítási igények kielégítésére nőtt meg. Az ilyen típusú gőzmozdonyokat kifejezetten tehervonatok vontatására tervezték, és általában tolatószolgálatban használták az Egyesült Államokban.
Technikai jellemzők
Az 0-6-0 elrendezés azt jelenti, hogy a mozdony hat hajtott kereket tartalmaz, vezető és pótkerekek nélkül. A gőzmozdony különböző típusai közül ez a modell egyszerű, de hatékony volt. Az ilyen típusú mozdonyokat gyakran használták vasúti udvarokban és ipari vonalakon, ahol rövid távolságokat kellett megtenniük nagy terheléssel.
- Tengelyelrendezés: 0-6-0
- Hajtásrendszer: Gőz
- Felhasználás: Teher- és tolatószolgálat
Szolgálati történelem
A Maine Central class K 0-6-0 mozdonyokat elsősorban a Maine Central Railroad használta. Ezek a mozdonyok kiemelkedően teljesítettek a tehervonatok és ipari szerelvények kezelésében. A szolgálatuk középpontjában a hatékonyság és a megbízhatóság állt. Bár pontos kivonási évük nem mindig dokumentált, az ilyen típusú gőzmozdonyokat az 1950-es évekre nagyrészt kivonták a forgalomból, ahogy a dízelmozdonyok átvették a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a Maine Central class K 0-6-0 gőzmozdony megmaradt volna valamilyen múzeumban. Az ilyen típusú mozdonyok azonban jelentős történelmi értékkel bírnak, ezért előfordulhat, hogy egyes példányok még mindig léteznek magángyűjteményekben.
Érdekességek és kulturális hatás
A Maine Central class K 0-6-0 mozdonyok valószínűleg nem rendelkeznek széles körű kulturális hatással. Azonban az ipari és modellező közösségek körében ismert, hogy a mozdony egyszerűsége és hatékonysága miatt népszerű volt a vasúti modellkészítők körében. Ez a típus gyakran szerepel a vasútmodell kiállításokon is.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 0-6-0 |