Történeti háttér és gyártás
A Maine Central class P 2-6-0 gőzmozdonyokat 1896-ban gyártották, hogy kiszolgálják a Maine Central Railroad igényeit. A mozdonyok gyártási célja az volt, hogy hatékonyan kezeljék a személy- és teherszállítást az Egyesült Államok északkeleti részén. A gyártást a Schenectady Locomotive Works végezte, amely az akkoriban elismert mozdonygyártók közé tartozott. A megrendelő a Maine Central Railroad volt, amely a connecticuti vasútrendszer kiszolgálására fordította a gépeket.
Technikai jellemzők
A Maine Central class P 2-6-0 gőzmozdonyok 2-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelentette, hogy két vezetőkerék és hat hajtott kerék volt a tengelykonfiguráció része. A mozdonyok gőzhajtásúak voltak, és a kor technológiai színvonalának megfelelően tervezték őket, hogy nagy teljesítményt nyújtsanak. A pontos technikai adatok, például a maximális sebesség és a hatótávolság nem állnak rendelkezésre, de a 2-6-0 elrendezés jellemzően robusztus teljesítményre képes.
Szolgálati történelem
A Maine Central class P 2-6-0 mozdonyok az amerikai vasúti ipar fontos részét képezték a 19. század végén és a 20. század elején. Elsősorban teherszállításra használták őket, de előfordult, hogy személyszállító vonatok élén is feltűntek. A mozdonyok hosszabb ideig szolgáltak, azonban a pontos kivonási dátumok és a szolgálati időszak jellemzői nem részletezettek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információ arról, hogy bármelyik Maine Central class P 2-6-0 mozdony megőrzésre került volna múzeumi környezetben, nem áll rendelkezésre. Az ilyen típusú mozdonyok általában ritkán maradtak fenn, különösen az ilyen korai példányok esetében.
Érdekességek és kulturális hatás
A Maine Central class P 2-6-0 mozdonyok sajátos helyet foglalnak el a vasúttörténelemben, hiszen részei voltak annak a technológiai fejlődésnek, amely az amerikai vasúthálózatot a 19. század végén jellemezte. Bár ezek a mozdonyok nem feltétlenül találták meg az utat a filmekbe vagy a szélesebb kultúrális elterjedésbe, a 2-6-0 konfiguráció a modellvasút-rajongók körében kedvelt, egyedi megjelenése miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google