Történeti háttér és gyártás
A MaK G 1204 BB dízelmozdonyt a Maschinenbau Kiel (MaK) tervezte és gyártotta. A konstrukció elsődleges célja az volt, hogy megfeleljen a közepes teher- és tolatási feladatok igényeinek. A gépek 1981-ben készültek, és kifejezetten jó manőverező képességük miatt váltak kedveltté a vasúttársaságok körében.
A gyár Kiel városában (Németország) található, és a dízelmozdonyokat elsősorban különböző európai vasúttársaságok számára gyártották. A MaK G 1204 BB a BB tengelyelrendezésű mozdonycsalád része, amely számos közepes teljesítményű mozdonyt foglal magába.
Technikai jellemzők
A MaK G 1204 BB mozdony dízelmeghajtású, amely ideális megoldást nyújtott a korabeli tolatási és közepes teherfuvarozási feladatokra. Az alábbiakban részletezzük technikai jellemzőit:
- Tengelyelrendezés: BB
- Hajtásrendszer: Dízel
- Maximális sebesség: Nincs konkrét adat
- Fékrendszer: Pneumatikus
Szolgálati történelem
A MaK G 1204 BB mozdonyokat többnyire Németországban használták, ahol különböző vasúttársaságok flottájának részeként szolgáltak. A tolatási feladatok mellett kisebb tehervonatok húzására is alkalmazták őket. Kiemelkedő megbízhatósága és sokoldalúsága miatt népszerű volt a vasúttársaságok körében.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információ nem érhető el arról, hogy létezik-e megőrzött példány ebből a mozdonytípusból bármelyik múzeumban vagy nosztalgiavonat részeként egyetlen országban is.
Érdekességek és kulturális hatás
Az egyedülálló technikai megoldásai és teljesítménye miatt a MaK G 1204 BB dízelmozdony megjelent a modellvasúti piacon is, ahol több gyártó készített méretarányos változatokat róla. Bár nem vált filmsztárrá, a vasúti modellezők körében népszerű szereplője a vasútvonalaknak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google