Manila Railroad 170 class gőzmozdony

A Manila Railroad 170 class gőzmozdony a 20. század elején meghatározó szerepet játszott a Fülöp-szigeteki vasúti közlekedésben, megkönnyítve az emberek és áruk szállítását az ország különböző részei között.

Történeti háttér és gyártás

A Manila Railroad 170 osztályú gőzmozdonyok a Fülöp-szigetek vasúti fejlődésének fontos mérföldkövei voltak. Ezt az osztályt az American Locomotive Company (ALCO) gyártotta, amely az egyik vezető vállalat volt a gőzmozdonyok gyártásában az Egyesült Államokban. A mozdonyok gyártása 1921-ben kezdődött, válaszul a Manila Railroad igényeire, amely a Fülöp-szigeteken működött.

A mozdonyokat a növekvő utasforgalom és áruszállítási igények kielégítésére fejlesztették ki. Az 170 osztályú mozdonyok különösen a nagyobb teherbírás és hatékonyság miatt voltak népszerűek. A gyártási időszak alatt összesen 8 darab ilyen mozdony készült.

Technikai jellemzők

A Manila Railroad 170 osztályú gőzmozdonyokat szilárd felépítés és megbízhatóság jellemezte. A mozdonyok gőzmeghajtással működtek, amely akkoriban a legelterjedtebb hajtásrendszer volt a vasúti közlekedésben. A mozdonyok kialakítása lehetővé tette a nagy teljesítményű vontatást, amely különösen fontos volt a hosszabb vonalakon és nehéz terheknél.

  • Tengelyelrendezés: 2-8-2
  • Maximális sebesség: kb. 80 km/h
  • Hossz: Nem elérhető
  • Magasság: Nem elérhető
  • Tengelytáv: Nem elérhető
  • Férőhely: Nem releváns, mivel tehervonati mozdony volt

Szolgálati történelem

A Manila Railroad 170 osztályú mozdonyokat elsősorban a Fülöp-szigeteken használták, ahol a Manila Railroad vonalain közlekedtek. Ezek a mozdonyok eleinte hosszú távú teher- és személyszállításban játszottak fontos szerepet. Az évek során a technológia fejlődése és az elektromos illetve dízelmozdonyok megjelenése fokozatosan háttérbe szorította a gőzmozdonyokat, aminek következtében az 170 osztályú mozdonyokat végül kivonták a forgalomból. A pontos kivonási és selejtezési időszak nem ismert.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik 170 osztályú mozdony megmaradt volna. Nem állnak kiállítva sem múzeumokban, sem más vasúti nosztalgiaeseményeken.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Manila Railroad 170 osztályú mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a kulturális médiában, a Fülöp-szigeteki vasúti történelem részeként fontos szerepet játszottak az ország gazdasági és ipari fejlődésében. A mozdonyok nem váltak modellvasúti körök népszerű részévé, így kevésbé ismertek a modellvasút-rajongók körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Manila_Railroad_170_class

Képek

Források: Wikipédia, Google