Történeti háttér és gyártás
A Manila Railway 100 class gőzmozdonyokat a nasugbu-i (Britannia) Kerr, Stuart and Company gyártotta 1906-ban. A gyártás célja az volt, hogy hatékony közlekedési megoldást kínáljanak a Fülöp-szigeteki vasúthálózat számára. Ezeket a mozdonyokat a Manila Railway Company rendelte meg, hogy támogassák a vasúti közlekedés fejlődését az országban. A mozdonyok összesen tíz példányban készültek, és kifejezetten a helyi igények kielégítésére tervezték őket.
Technikai jellemzők
A Manila Railway 100 class gőzmozdonyok gőzhajtással működtek, ami a korabeli technológia egyik alapvető meghajtási rendszere volt. A mozdonyok egyszerű, de robusztus kivitelűek voltak, ami megkönnyítette a karbantartást és a működtetést. A tengelyelrendezésük 4-6-0 volt, ami stabil futást és jó teherbíró képességet biztosított. A maximális sebességük és további technikai jellemzőik konkrétan nem kerültek rögzítésre a forrásokban, de a korabeli hasonló típusok alapján ezek a mozdonyok jellemzően 40-60 km/h sebességre voltak képesek.
Szolgálati történelem
A Manila Railway 100 class gőzmozdonyok a Fülöp-szigeteken szolgáltak, ahol elsősorban személy- és tehervonatok vontatására használták őket. Hatékonyságuk és megbízhatóságuk révén jelentős szerepet játszottak a helyi vasúti közlekedés fejlődésében. A szolgálatuk során számos kihívással szembesültek, beleértve a trópusi éghajlatot és a terepviszonyokat.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről a Manila Railway 100 class gőzmozdonyok kapcsán. Úgy tűnik, hogy ezek a gépek nem maradtak fenn a jelenkori közlekedésbarátok és történészek számára, ami gyakran előfordul a korabeli ipari eszközökkel.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Manila_Railway_100_class
Képek
Források: Wikipédia, Google