MGWR Class 7–12 gőzmozdony

Az 1870-es évektől szolgálatban lévő MGWR Class 7–12 gőzmozdonyok a Midland Great Western Railway flottájának megbízható tagjai voltak, hozzájárulva az ír vasúti közlekedés fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

Az MGWR Class 7–12 gőzmozdonyokat az 1889-es évben gyártották, és a Midland Great Western Railway (MGWR) számára készültek Írországban. A mozdonyokat a Beyer, Peacock and Company gyártotta, amely egy elismert gépgyártó vállalat volt Manchesterben, Angliában. Összesen hat ilyen mozdony készült, kifejezetten a MGWR igényeinek kielégítésére. Az MGWR, mint magánvasút, a mozdonyokat főként személyszállítási célokra használta.

Technikai jellemzők

Az MGWR Class 7–12 gőzmozdonyok gőzhajtásúak voltak, amely a 19. század végi vasúti technológia egyik csúcspontját képviselte. Ezek a mozdonyok megbízhatóságukról és teljesítményükről voltak ismertek, bár részletes technikai adatok, mint például maximális sebesség vagy tengelyelrendezés, nem állnak rendelkezésre. A gőzmozdonyok általában nagy kazánokat és dugattyús hajtóműveket használtak a mozgási energia előállításához. A mozdonyok pontos méretei, mint például a hosszúság, magasság vagy tengelytáv, szintén nem részletezettek a forrásokban.

Szolgálati történelem

Az MGWR Class 7–12 mozdonyok főként Írországban működtek a Midland Great Western Railway hálózatán. Ezek a mozdonyok főképp személyvonatokat vontattak, kiszolgálva a régió növekvő közlekedési igényeit. Az üzemeltetés során a mozdonyok hozzájárultak a vasúti közlekedés hatékonyságának növeléséhez. A kivonásukról vagy selejtezésükről pontos információ nem található.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos úgy tűnik, hogy az MGWR Class 7–12 mozdonyokból nem maradt fenn megőrzött példány. A források nem említenek múzeumi szereplést vagy megőrzést sem Írországban, sem más országokban.

Érdekességek és kulturális hatás

Az MGWR Class 7–12 mozdonyok elsősorban a Midland Great Western Railway szolgálatában álltak, és nem váltak széles körben ismertté a kultúrában. Így különösebb kulturális hatásról vagy érdekességről nem számolhatunk be, és a modellvasúti elterjedtségükről sem található adat.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

További információk itt