MGWR Class L gőzmozdony

Az 1883-ban épített MGWR Class L gőzmozdony az ír vasúttörténet egyik technikai csodája, amely a Midland Great Western Railway flottájában szolgált, hozzájárulva az iparosodás felgyorsulásához.

Történeti háttér és gyártás

Az MGWR Class L gőzmozdonyt 1876-ban gyártották az Ír Midland Great Western Railway (MGWR) számára. Az MGWR az ír vasúthálózat egyik jelentős szereplője volt, és a gőzmozdonyok fejlesztése során a James Beatty által tervezett Class L sorozat fontos szerepet játszott. Ezt a típust az utasszállító vonatok gyorsítására és megbízható közlekedésére tervezték. A gyártást a Broadstone Works műhelyei végezték Dublinban, amely a MGWR egyik legfontosabb karbantartó és gyártóműhelye volt.

  • Gyártási időszak: 1876
  • Gyártó: MGWR Broadstone Works

Technikai jellemzők

Az MGWR Class L egy gőzmozdonynak készült, amely az 2-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkezik. Ez a kialakítás kifejezetten az utasszállító vonatok kiszolgálására optimalizálta a mozdonyt, amely képes volt megfelelő sebességgel és hatékonysággal közlekedni az ír vidéki vasúti pályákon. A mozdony meghajtására szén-égetéses gőzkazánt használtak, mely a korszak tipikus műszaki megoldásai közé tartozott.

  • Tengelyelrendezés: 2-4-0
  • Meghajtás: Szén-égetéses gőzkazán

Szolgálati történelem

Az MGWR Class L mozdonyokat elsősorban Írországban használták az MGWR vonalain. Főleg személyszállító vonatok szolgálatában álltak, ahol a megbízhatóság és az utasszállítási kapacitás volt a meghatározó igény. Az idő múlásával a technológiai fejlődések miatt ezek a mozdonyok fokozatosan kiszorultak a forgalomból, de a szolgálatuk alatt jelentős szerepet játszottak az ír vasúti közlekedés fejlődésében.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy bármelyik MGWR Class L mozdony fennmaradt volna, múzeumban kiállításra került volna, vagy nosztalgikus célokra használnák. Ez a típus már nem része az aktív vasúti járművek múzeumi gyűjteményének.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az MGWR Class L mozdonyokról nem maradt fenn sok kulturális hatás vagy érdekesség, fontos részüket képezték az ír vasúti történelemnek, és hozzájárultak a Midlands and Western regions gazdasági fejlődéséhez a 19. század végén. A modellvasúti piac nem kínál méretarányos modelleket ebből a konkrét típusból, így a vasúti rajongók számára kevésbé ismert mozdony.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google