Történeti háttér és gyártás
A Midland Railway 1322 Class gőzmozdonyt a 19. század végén fejlesztették ki az Egyesült Királyságban. A sorozatot Samuel Waite Johnson tervezte, hogy kielégítse a Midland Railway növekvő szállítási igényeit. Az első példányok 1883-ban készültek a Derby-i műhelyekben. Összesen 10 darabot gyártottak ebben az osztályban, amelyeket elsősorban a Midland Railway számára készítettek, nem exportálták őket külföldre.
Technikai jellemzők
A Midland Railway 1322 Class gőzmozdonyok két, hatkerekű szerkezetre épültek, melyek 2-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek. Az ilyen típusú mozdonyok a gőz erejét használták hajtásra, szükség szerint víz- és széntartályokat hordozva, hogy az üzemi nyomást fenntartsák. A mozdonyok maximális sebessége és férőhelye nem volt kiemelkedő, hiszen elsősorban tehervonatok húzására tervezték őket.
Szolgálati történelem
Ezeket a mozdonyokat főként Angliában, a Midland Railway vonalain használták, ahol teherforgalmat bonyolítottak le. Az 1322 Class mozdonyokat a megbízhatóságuk és sokoldalúságuk miatt értékelték. A mozdonyok az 1920-as években fokozatosan kivonásra kerültek, ahogy a technológia fejlődött és modern, hatékonyabb gőzmozdonyok léptek a helyükre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Midland Railway 1322 Class mozdonyai közül egy sem maradt fenn. A mozdonyok mind selejtezésre kerültek az 1920-as és 1930-as évek során, így ma már egyik sem tekinthető meg múzeumokban vagy nosztalgiavonatokon.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Midland Railway 1322 Class soha nem rendelkezett különleges becenevekkel vagy közismert köznyelvi elnevezésekkel, a rajongói kultúrában időnként megjelenik modellvasútként. A mozdonyok a gőzmozdonyok klasszikus példáiként szolgálnak, és sok vasútrajongó újrateremti őket kisebb méretben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év | 1883 |
Gyártó | Midland Railway |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |