Történeti háttér és gyártás
A Milwaukee Road class EP-2, más néven „Bipolar” mozdonyok, az amerikai Milwaukee Railroad számára készültek. Az elektromos mozdonyokat a General Electric gyártotta 1919-ben. Az EP-2-es mozdonyok kifejlesztésére a növekvő vonatforgalom és a hatékonyabb vontatás igénye miatt volt szükség. Az Egyesült Államok északnyugati régiójában, különösen a hegyvidéki területeken való használatukat tervezte a Milwaukee Road. Összesen 5 darabot gyártottak.
Technikai jellemzők
Az EP-2 mozdonyok elektromos meghajtásúak, amely lehetővé tette számukra a hegyvidéki terepen való hatékony működést. A hajtásrendszer elektromos volt, és a tengelyelrendezésük Bo-Bo+Bo-Bo volt, ami azt jelentette, hogy mindkét mozdonyfél alatt négy kerékpár volt. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 112 km/h volt. A mozdony teljes hossza 30,5 méter, magassága pedig közel 4,6 méter. Az EP-2 mozdonyok nem szállítottak utasokat, mivel teher- és személyvonatok vontatására használták őket.
Szolgálati történelem
Az EP-2 mozdonyok az amerikai Milwaukee Road tulajdonában álltak, és főként az Egyesült Államok északnyugati területén használták őket, ahol az elektromos meghajtás különösen előnyös volt a hosszú és meredek emelkedőkön. A mozdonyokat az 1919-es gyártástól kezdve több évtizeden át használták, és végül az 1950-es évek végén vonták ki a forgalomból. A mozdonyok megbízhatóságuk és teljesítményük miatt elismerést vívtak ki.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Milwaukee Road EP-2 mozdonyok közül egyik sem maradt fenn működőképes állapotban. Azonban a 10250-es sorozatszámú mozdony részét képezte egy múzeumi kiállításnak, bár ez idővel eltűnt, és nem állították helyre. Sajnos a mozdonyok egyikét sem őrizték meg teljes egészében.
Érdekességek és kulturális hatás
Az EP-2 mozdonyokat gyakran „Bipolar” néven említik, ami az egyedi hajtásrendszerükre utal. Bár a mozdonyok nem váltak híressé filmekben vagy könyvekben, modellvasúti változataik időnként megjelennek a piacon, főként a vasútrajongók körében. A mozdonyok különleges helyet foglalnak el az amerikai vasúttörténelemben, mivel koruk egyik legfejlettebb elektromos mozdonyai voltak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1919 |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo+Bo-Bo |
Maximális sebesség | 112 km/h |
Hossz | 30,5 m |
Magasság | 4,6 m |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google