Történeti háttér és gyártás
A Milwaukee Road class EF-1 elektromos mozdonyt 1915-ben fejlesztették ki, hogy megfeleljen a Milwaukee Road vasúttársaság elektromos üzemeltetési igényeinek. Az elektromos mozdonyokra való áttérés célja a hatékonyság növelése volt, különösen a meredek hegyi szakaszokon. A hagyományos gőzmozdonyokkal szemben az elektromos mozdonyok nagyobb vonóerőt és megbízhatóságot nyújtottak.
Az EF-1 sorozatú mozdonyokat az American Locomotive Company és a General Electric közösen gyártotta. A mozdonyok gyártása 1915-ben kezdődött, és összesen 10 példány készült belőlük.
Technikai jellemzők
Az EF-1 típus elektromos meghajtású mozdony volt, amelyet kifejezetten nehéz tehervonatok továbbítására terveztek. Az elektromos hajtásrendszer a 3000 voltos egyenáramú feszültségnél működött. A mozdony teljesítménye 3180 lóerő volt.
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Maximális sebesség: körülbelül 45 km/h
- Tengelyelrendezés: Bo+Bo
- Hossz: körülbelül 30 méter
Szolgálati történelem
Az EF-1 mozdonyokat a Milwaukee Road főként a csendes-óceáni északi vonalain alkalmazta, ahol a hegyi terep miatt szükség volt a robustus és nagy vonóerejű mozdonyokra. A sorozat egészen az 1950-es évekig üzemelt, amikor a modernizáció és a dízelmozdonyok elterjedése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Milwaukee Road class EF-1 mozdonyokból sajnos egyetlen példány sem maradt fenn múzeumi vagy működőképes formában. Minden mozdonyt selejteztek vagy szétbontottak.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az EF-1 mozdonyok nem maradtak fenn, a Milwaukee Road elektromos mozdonyai a vasúttörténet fontos részét képezik az Egyesült Államokban. Az elektromos vasúti szakaszok úttörői voltak, és a mai napig tanulmányozzák őket a vasúti technológia fejlődésének történetében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Milwaukee_Road_class_EF-1
Képek
Források: Wikipédia, Google