Milwaukee Road class EF-1 elektromos mozdony

A Milwaukee Road class EF-1 elektromos mozdony a 20. század elején forradalmi változást hozott az amerikai vasúti közlekedésbe, kiemelve hatékonyságát és környezetbarát működését a gőzmozdonyokkal szemben.

Történeti háttér és gyártás

A Milwaukee Road class EF-1 elektromos mozdonyt 1915-ben fejlesztették ki, hogy megfeleljen a Milwaukee Road vasúttársaság elektromos üzemeltetési igényeinek. Az elektromos mozdonyokra való áttérés célja a hatékonyság növelése volt, különösen a meredek hegyi szakaszokon. A hagyományos gőzmozdonyokkal szemben az elektromos mozdonyok nagyobb vonóerőt és megbízhatóságot nyújtottak.

Az EF-1 sorozatú mozdonyokat az American Locomotive Company és a General Electric közösen gyártotta. A mozdonyok gyártása 1915-ben kezdődött, és összesen 10 példány készült belőlük.

Technikai jellemzők

Az EF-1 típus elektromos meghajtású mozdony volt, amelyet kifejezetten nehéz tehervonatok továbbítására terveztek. Az elektromos hajtásrendszer a 3000 voltos egyenáramú feszültségnél működött. A mozdony teljesítménye 3180 lóerő volt.

  • Hajtásrendszer: Elektromos
  • Maximális sebesség: körülbelül 45 km/h
  • Tengelyelrendezés: Bo+Bo
  • Hossz: körülbelül 30 méter

Szolgálati történelem

Az EF-1 mozdonyokat a Milwaukee Road főként a csendes-óceáni északi vonalain alkalmazta, ahol a hegyi terep miatt szükség volt a robustus és nagy vonóerejű mozdonyokra. A sorozat egészen az 1950-es évekig üzemelt, amikor a modernizáció és a dízelmozdonyok elterjedése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Milwaukee Road class EF-1 mozdonyokból sajnos egyetlen példány sem maradt fenn múzeumi vagy működőképes formában. Minden mozdonyt selejteztek vagy szétbontottak.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az EF-1 mozdonyok nem maradtak fenn, a Milwaukee Road elektromos mozdonyai a vasúttörténet fontos részét képezik az Egyesült Államokban. Az elektromos vasúti szakaszok úttörői voltak, és a mai napig tanulmányozzák őket a vasúti technológia fejlődésének történetében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Milwaukee_Road_class_EF-1

Képek

Források: Wikipédia, Google