Történeti háttér és gyártás
A Milwaukee Road class EP-2 elektromos mozdonyt 1919-ben fejlesztették ki a Chicago, Milwaukee, St. Paul and Pacific Railroad (CMStP&P), ismertebb nevén Milwaukee Road számára. Az amerikai vasúttársaság célja az volt, hogy hatékony elektromos mozdonyokat állítson szolgálatba a hegyvidéki szakaszokon, ahol a hagyományos gőzmozdonyok nehezen tudtak közlekedni. Az EP-2 típus kifejlesztése egy nagyobb projekt részeként valósult meg, ami az elektromos hajtású mozdonyok alkalmazását célozta a cég nyugati szakaszain.
A mozdonyokat a General Electric és az American Locomotive Company (ALCO) közösen gyártotta. Összesen 5 darabot készítettek, és a Cascade-hegységben található vonalakon üzemeltek, ahol a nagy emelkedők és az időjárási körülmények különleges technológiai megoldásokat igényeltek.
Technikai jellemzők
A Milwaukee Road class EP-2 elektromos mozdony egy erős, megbízható konstrukció volt, amely a hegyi szakaszokon is hatékonyan tudott közlekedni. Elektromos meghajtású rendszere a 3000 V-os egyenáramú hálózatra támaszkodott.
- Tengelyelrendezés: 1-C+C-1
- Teljesítmény: 3360 LE (2500 kW)
- Maximális sebesség: 112 km/h
- Hossz: 22,86 méter
- Futómű: Összetett futóműrendszer a hegyi vasúti szakaszok igényeinek megfelelően
- Fékrendszer: Elektromos és légfékek kombinációja
Szolgálati történelem
Az EP-2 mozdonyokat a Milwaukee Road különlegesen nehéz, hegyi szakaszainak szolgálatában alkalmazták. Az 1920-as évektől kezdődően a Cascade-hegység északi szakaszain közlekedtek, ahol a vasútvonal meredek emelkedői és gyakori havazások jelentettek nagy kihívást. Kiemelkedő teljesítményükkel és megbízhatóságukkal különösen értékesek voltak a vasúttársaság számára.
Az 1950-es években, a technológia fejlődésével és a dízelmozdonyok terjedésével az EP-2 mozdonyokat fokozatosan nyugdíjazták. A legtöbb ilyen mozdonyt az 1960-as évek elejére kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon a Milwaukee Road class EP-2 mozdonyok közül egy sem maradt fenn eredeti formájában. A vasúttársaság selejtezése után nem maradtak megóvott példányok, így a történelmi jelentőségű járművek ma már csak dokumentációkban és fényképeken léteznek.
Érdekességek és kulturális hatás
A Milwaukee Road class EP-2 mozdonyok köznyelvi elnevezése „Bi-Polars” volt, ami elektromos rendszereikre utalt. Bár a mozdonyok már nem léteznek fizikai formájukban, a vasútmodellezés rajongói körében ismert és népszerű darabok, különböző modellgyártók piacra dobtak méretarányos másolatokat azok számára, akik az amerikai vasúttörténet ezen különleges szakaszát szeretnék megőrizni makett formájában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Milwaukee_Road_class_EP-2
Képek
Források: Wikipédia, Google