Milwaukee Road class EP-3 elektromos mozdony

A Milwaukee Road class EP-3 elektromos mozdony elegáns megoldást kínált az 1910-es évek technológiai kihívásaira, amikor az elektromos vontatás kezdett teret nyerni a vasúti közlekedésben.

Történeti háttér és gyártás

A Milwaukee Road class EP-3 elektromos mozdonyok a Chicago, Milwaukee, St. Paul and Pacific Railroad által lettek megrendelve és üzemeltetve. Az 1919-ben kezdődött gyártást a General Electric és az American Locomotive Company (ALCo) közösen végezte. Ezeknek a mozdonyoknak az építése a növekvő forgalom és a nagy távolságok leküzdésére irányuló igények miatt vált szükségessé, különösen a hegyvidéki vonalakon.

  • Gyártási év: 1919
  • Gyártó vállalatok: General Electric és ALCo
  • Példányszám: Nem ismert pontosan

Technikai jellemzők

A Milwaukee Road class EP-3 mozdonyok elektromos hajtásrendszerrel rendelkeztek, amely lehetővé tette számukra, hogy kifejezetten hatékonyan működjenek a nehéz terepen is. Ezek a mozdonyok nagy teljesítményt nyújtottak, amely alkalmas volt az elővárosi és hosszútávú személyszállításra, valamint teherszállításra is.

  • Hajtásrendszer: Elektromos
  • Tengelyelrendezés: 2-C-2 (amerikai jelölés)
  • Maximális sebesség: Körülbelül 112 km/h
  • Teljesítmény: Kb. 3000 lóerő

Szolgálati történelem

A Milwaukee Road class EP-3 mozdonyokat a Chicago, Milwaukee, St. Paul and Pacific Railroad elsősorban hosszútávú és nagysebességű személyszállító vonatok vontatására alkalmazta. Az elektromos hajtás miatt különösen alkalmasak voltak a hegyvidéki vonalakra, ahol a teljesítmény és a megbízhatóság kiemelten fontos volt. Szolgálatukat a 20. század közepéig folytatták, amikor modernebb mozdonyok kezdték őket felváltani.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs ismert megőrzött példánya a Milwaukee Road class EP-3 mozdonyoknak, így nem találhatóak meg múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban.

Érdekességek és kulturális hatás

Annak ellenére, hogy a Milwaukee Road class EP-3 mozdonyok nem maradtak fenn fizikai formában, modellvasúti változataik népszerűek a vasútmodellezők körében. A mozdonyok elektromos hajtása korukban innovatívnak számított, ami hozzájárult a vasúti technológia fejlődéséhez.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Milwaukee Road class EP-3 Wikipedia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google