Milwaukee Road class F6 gőzmozdony

A Milwaukee Road class F6 gőzmozdony a 20. század elején a gyors és hatékony vasúti szállítást forradalmasította, eleganciájával és teljesítményével meghatározva korának vasúti közlekedését.

Történeti háttér és gyártás

A Milwaukee Road Class F6 gőzmozdonyokat a Milwaukee Road, hivatalos nevén a Chicago, Milwaukee, St. Paul and Pacific Railroad számára fejlesztették ki. Ezeket a mozdonyokat a Great Depression időszakában, 1930-ban gyártották. Az F6 sorozat célja az volt, hogy kielégítse a gyors utazás iránti növekvő igényt az Egyesült Államok középső és északi részein. A Baldwin Locomotive Works, egy híres philadelphiai székhelyű mozdonygyártó vállalat készítette őket. Az F6 sorozatból összesen hat darabot építettek, és kifejezetten a Milwaukee Road számára készültek, nem exportálták őket más országokba.

Technikai jellemzők

Az F6 gőzmozdony technikai jellemzői a korabeli technológiai színvonalat tükrözik. Az F6 hajtásrendszere gőzalapú volt, amelyet a nagy nyomású kazánok biztosítottak. Ezek a mozdonyok a 4-6-4 tengelyelrendezést használták, ami azt jelenti, hogy négy vezetőkerék, hat hajtókerék és négy vezetőkeréksoruk volt. Maximális sebességük elérhette a 160 km/h-t, ami akkoriban rendkívül gyorsnak számított.

  • Hossz: 26,5 méter
  • Magasság: 4,47 méter
  • Teljesítmény: körülbelül 3000 lóerő
  • Tengelytáv: 19,8 méter

A mozdonyok működtetéséhez szükséges kazánnyomás körülbelül 21 bar volt, amely elegendő gőzt biztosított a nagy sebességű utazáshoz. Az F6 mozdonyokat főként nagy távolságú személyszállításra használták, mivel képesek voltak gyorsan és hatékonyan szállítani utasokat a középső és északi államok között.

Szolgálati történelem

A Milwaukee Road Class F6 mozdonyokat elsősorban a társaság nagy távolságú járatain alkalmazták, kiváló teljesítményük miatt. Ezek a gőzmozdonyok a Milwaukee Road hálózatának fontos elemei voltak, amelyek összekötötték a nagyvárosokat a vidéki területekkel, elősegítve az áruszállítást és a személyszállítást egyaránt. Az F6 sorozatot a II. világháború idején is alkalmazták, ami tovább növelte jelentőségüket és hatékonyságukat.

A modern gőzmozdonyok megjelenésével az F6 sorozatot fokozatosan kivonták a forgalomból. Az 1950-es évek végén, a dízel és elektromos mozdonyok elterjedésével, az F6 modellek már kevésbé voltak versenyképesek. Az utolsó F6 gőzmozdonyokat az 1960-as évek elején selejtezték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a Milwaukee Road Class F6 mozdonyok közül egy sem maradt fenn teljesen megőrzött formában. Az összes legyártott példányt később szétszerelték, és a történelem részei lettek. A technikai adatok és a történeti feljegyzések révén azonban továbbra is megőrzik azok emlékét és jelentőségét.

Érdekességek és kulturális hatás

A Milwaukee Road Class F6 mozdonyok emlékét a vasúttörténelem rajongók körében még mindig nagy becsben tartják. Modellvasútként is népszerűek voltak, a különböző gyártók számos méretarányos változatot készítettek belőlük. Ezek a modellek a vasútmodellezők körében a mai napig kedveltek, és a gyűjtemények becses darabjai.

A F6 sorozatú mozdonyok technológiai előrelépéseik és lenyűgöző sebességük miatt kitűntek a korabeli járművek közül, és jelentős hatást gyakoroltak az amerikai vasúti közlekedés fejlesztésére.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Milwaukee_Road_class_F6

Képek

Források: Wikipédia, Google