Namaqualand 0-4-2IST Caledonia gőzmozdony

A Namaqualand 0-4-2IST Caledonia gőzmozdony különleges darabja a vasúttörténelemnek, amely a dél-afrikai bányavidékek nehéz kihívásaira lett tervezve, bizonyítva hatékonyságát a zord terepen is.

Történeti háttér és gyártás

A Namaqualand 0-4-2IST Caledonia gőzmozdony 1904-ben készült. Az egyedi konstrukció célja az volt, hogy hatékonyan szolgálja ki a Namaqualand régió igényeit, különös tekintettel a rézbányászati szállításokra.
A feltárást és az érckitermelést nagyban segítette a Caledonia, amely a helyi bányák és kikötők közötti vasúti szállítást végezte. A mozdonyok gyártója ugyanazon a területen helyezkedett el, amelyet kiszolgáltak, így a regionális igényekhez jól igazodott.

Technikai jellemzők

Az 1904-es gyártású Namaqualand 0-4-2IST Caledonia gőzmozdony alapvető tengelyelrendezése az 0-4-2 konfigurációban rejlett, amely két hajtott tengelyt és egy futó tengelyt jelentett. A hajtásrendszer gőzmeghajtású volt, amely a korszakban gyakori megoldás volt. A mozdony kifejezetten a régi bányavasutak számára lett kifejlesztve, így a sebesség és a maximális megengedett húzási kapacitás volt a legfontosabb szempont.
Mivel elsősorban teherforgalomban használták, a személyszállítási jellemzők, mint az utasok száma vagy osztályok, nem voltak relevánsak.

Szolgálati történelem

A Namaqualand 0-4-2IST Caledonia aktívan működött a helyi vasúti hálózatokban, különösen a rézérc szállításában a bányavidékekről a kikötők felé. A mozdony tartósságáról és megbízhatóságáról volt híres, különösen a nehéz terheket jelentő tehervonatok kezelésében. Bár a pontos kivonási dátumok nem ismertek, a mozdonyokat a fokozatos modernizáció és a technológiai fejlesztések miatt elkerülhetetlenül kivonták a szolgálatból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs elérhető információ, hogy bármely példány fennmaradt volna múzeumi megőrzésre vagy nosztalgiavonatok részeként.

Érdekességek és kulturális hatás

A Namaqualand 0-4-2IST Caledonia különleges helyet foglal el a dél-afrikai vasúti történelemben. Bár a konkrét kulturális hatása nem dokumentált, a bányavasutakon betöltött szerepe fontos történelmi kontextust kínál az ipari fejlődés és a vasút kapcsolatának megértéséhez a régióban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 0-4-2
Gyártási év 1904
Felhasználási terület Bányavasút

Hivatkozások

Namaqualand 0-4-2IST Caledonia – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google