Történeti háttér és gyártás
Az NCC Class S1 villamos motorvonatot az Észak-Írországban található Northern Counties Committee (NCC) számára gyártották. Az 1928-ban kifejlesztett motorvonat az NCC igényeit szolgálta ki, hogy hatékonyabb közlekedést biztosítson a régióban. Az S1 osztályt az elérhető technológiai újítások figyelembevételével tervezték, hogy megfeleljenek a korszak gyorsan változó vasúti igényeinek.
Technikai jellemzők
Az NCC Class S1 villamos motorvonat technikai specifikációi a korabeli modern mozdonyok közé emelték. Az elektromos hajtású szerelvény képes volt a gyors és fenntartható közlekedésre. A maximális sebesség és egyéb pontos műszaki adatok sajnos nem állnak rendelkezésre, de ismert, hogy a villamos hajtás jelentős előrelépést jelentett az akkori gőzvontatású szerelvényekhez képest.
Szolgálati történelem
Az S1 osztály több évtizeden keresztül szolgálta az Észak-Írország vasúti hálózatát. Az NCC területén használták, lehetővé téve a hatékony elővárosi közlekedést, ami különösen fontos volt a térség ipari területeinek gyors elérésében. A motorvonat pontos kivonási ideje nem ismert, de vélhetően a modernizáció során végleg kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos ma már nem ismert, hogy az NCC Class S1 villamos motorvonat bármelyik példánya fennmaradt volna. Az akkori technológia modernizációi és a vasúti hálózat átalakulása miatt valószínűleg az összes példányt leselejtezték.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az NCC Class S1 villamos motorvonat nem hagyott jelentős kulturális nyomot, fontos szerepet játszott az Észak-Írországi vasúti közlekedés fejlődésében. Modellvasúti megjelenésekről nincs információ, de mérnökei számára inspirációként szolgálhatott a későbbi vasúti fejlesztések során.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Villamos motorvonat |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |