Történeti háttér és gyártás
A NER 38 Class gőzmozdonyokat 1884-ben gyártotta a North Eastern Railway (NER), amely az Egyesült Királyság egyik jelentős vasúttársasága volt. Ezeket a mozdonyokat a növekvő személy- és teherszállítási igények kielégítésére fejlesztették ki. A tervezésért Wilson Worsdell volt a felelős, aki a gőzmozdonyaival számos újdonságot hozott a vasúti közlekedésbe. Az NER számára fontos volt, hogy erős és megbízható mozdonyokat állítson szolgálatba, hogy fenntarthassa versenyképességét más brit vasúttársaságokkal szemben. A NER 38 Class gőzmozdonyokat kizárólag a NER saját igényeire gyártották, nem exportálták őket más országokba.
Technikai jellemzők
A NER 38 Class gőzmozdonyok tervezésekor a fő cél a hatékonyság és a teljesítmény növelése volt. A mozdonyok gőzhajtásúak voltak, ami abban az időben a legelterjedtebb technológia. A 2-4-0 tengelyelrendezés lehetővé tette a megfelelő sebesség és vonóerő kombinációját. Bár a maximális sebességről és a hatótávolságról pontos adatok nem állnak rendelkezésre, ezek a mozdonyok általában a korábban megszokott sebesség és teherbírás elérésére voltak alkalmasak. A mozdonyok hossza, magassága és egyéb specifikus méretei viszonylag standardnak számítottak a gőzmozdonyok között, de pontos adatok erről nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A NER 38 Class mozdonyokat elsősorban Nagy-Britanniában használták. A North Eastern Railway hálózatán belül különböző típusú vonatok, például személy- és tehervonatok vontatására alkalmazták őket. A szolgálatuk során rugalmas és megbízható mozdonyoknak bizonyultak. Pontos adatok a kivonásuk vagy selejtezésük időpontjáról hiányoznak, de az általános ipari fejlődés és a technológiai korszerűsítés miatt valószínűleg a 20. század elején vonultak nyugdíjba.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A források alapján nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a NER 38 Class gőzmozdonyok közül fennmaradt volna bármely példány. Úgy tűnik, hogy a típusból nem őriztek meg múzeumi darabot vagy működőképes nosztalgiavonatra felújított példányt.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincs információ arról, hogy a NER 38 Class mozdonyok köznyelvi becenevet kaptak volna vagy jelentős kulturális hatást gyakoroltak volna. Modellvasút-gyártók sem tűnnek úgy, hogy a típust különleges figyelemben részesítették volna. A NER 38 Class mozdonyok talán kevésbé ismertek a nagyközönség számára, viszont a korabeli vonatközlekedés fejlődéséhez való hozzájárulásuk elismerést érdemel.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |