Történeti háttér és gyártás
Az NER 901 Class gőzmozdonyt az 1870-es évek elején fejlesztették ki a North Eastern Railway (NER) számára. A gőzmozdonyok iránti növekvő kereslet és a vasúti közlekedés iránti igények kielégítése volt a fő motívum a fejlesztés mögött. Az NER, amely az Egyesült Királyság egyik jelentős vasúti vállalata volt, célul tűzte ki a hatékonyabb és nagyobb teljesítményű mozdonyok gyártását, hogy javítsa az utas- és teherszállítási szolgáltatásait.
Az NER 901 Class gyártása 1872-ben kezdődött. A mozdonyokat a Gateshead Works nevű üzem építette, amely az NER fő gyártóbázisa volt. Az időszak vasúti fejlődése miatt ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak az NER flottájában.
Technikai jellemzők
Az NER 901 Class mozdonyok gőzhajtásúak voltak, ami akkoriban a legelterjedtebb technológia volt a mozdonyok körében. A járművek tervezésekor a hatékonyság és a teljesítmény növelése volt a fő szempont.
– Tengelyelrendezés: 0-6-0, ami azt jelenti, hogy a mozdony nem rendelkezett futótengellyel, de hat hajtott tengellyel rendelkezett.
– Futómű: A hat hajtott kerék biztosította a megfelelő tapadást és stabilitást.
– Teljesítmény: Az NER 901 Class mozdonyok elég erősnek bizonyultak ahhoz, hogy különböző tehervonatokat és személyvonatokat is közlekedtetni tudjanak.
Szolgálati történelem
Az NER 901 Class mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyság északi részén használták az NER vonalain. Ezek a mozdonyok sokféle feladatot láttak el, beleértve mind a tehervonatok, mind a személyvonatok vontatását. Az NER 901 Class népszerűsége és megbízhatósága miatt több évtizeden át szolgálták a vasúttársaságot.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármely NER 901 Class mozdony megmaradt volna. Azonban ezek a mozdonyok jelentős részei voltak az NER történetének, és hatásukat a későbbi mozdonyfejlesztések során is érezni lehetett.
Érdekességek és kulturális hatás
Az NER 901 Class mozdonyok hozzájárultak az észak-angliai ipari fejlődéshez, és fontos szereplői voltak a korabeli vasúti közlekedésnek. A mozdonyok nem kaptak különösebb becenevet vagy köznyelvi elnevezést, ám technikai specifikációik alapján elismeréssel emlékeznek rájuk a vasúti szakértők.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év: | 1872 |
Tengelyelrendezés: | 0-6-0 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google