Történeti háttér és gyártás
A NER Class G gőzmozdonyt az Északkeleti Vasút (North Eastern Railway, NER) rendelte meg, és az 1887-es évben készült el. A gőzmozdonyok tervezésére George W. Stuart, a NER vezető mérnöke kapott megbízást. A mozdonyok fejlesztésének célja az volt, hogy megbízhatóan szolgálják a vasútvonalak személy- és teherszállítási igényeit. Az NER Class G mozdonyokat az Egyesült Királyságban gyártották, a Darlington vasúti műhelyekben. Az 1887 és 1894 közti időszakban összesen 2 darab ilyen mozdony készült.
Technikai jellemzők
A NER Class G gőzmozdony egy 0-4-4 konfigurációjú hajtásrendszerű jármű, ami azt jelenti, hogy két hajtó- és két futótengelye volt. A mozdonyok gőzmeghajtásúak voltak, ami az 1800-as évek végén elterjedt technológia volt. Az alacsony súly és a kialakítás miatt a mozdonyok maximális sebessége mérsékelt volt, elsősorban személy- és teherszállításra lettek tervezve. A pontos műszaki jellemzők, mint például a teljesítmény, sajnos nem állnak rendelkezésre a forrásokban.
Szolgálati történelem
A NER Class G gőzmozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyság területén használták. Főként az Északkeleti Vasútvonalon teljesítettek szolgálatot, részt vettek mind személy-, mind teherszállítási feladatokban. A mozdonyok szolgálati ideje korlátozott volt, és a pontos kivonási időpontok szintén nem ismertek, de a 20. század elejére már nem álltak forgalomban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a NER Class G kategóriába tartozó mozdonyokból egyetlen példány sem maradt fenn a mai napig. Ennek következtében múzeumokban vagy nosztalgikus vasúti eseményeken nem találkozhatunk működőképes vagy kiállított formában ezekkel a mozdonyokkal.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a NER Class G mozdonyok egyedi tervezésűek voltak a maguk idejében, különösebb kulturális hatást nem gyakoroltak. Nem ismertek róluk történetek, filmekben vagy könyvekben való megjelenések. A modellvasúti világban sem kaptak hangsúlyos szerepet, valószínűleg az alacsony példányszám miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |