Történeti háttér és gyártás
A NER Class R1 gőzmozdonyt 1908-ban fejlesztették ki az Egyesült Királyságban, az északkeleti vasúttársaság (North Eastern Railway, NER) megrendelésére. A típus tervezése azért történt, hogy kielégítse a korabeli vasúti szállítási igényeket, különös tekintettel a nagyobb teljesítmény és hatékonyság iránti keresletre. A mozdonyokat T. W. Worsdell, a NER főmérnöke tervezte, és a Darlington Works üzemében gyártották. A gyártás konkrét évében, 1908-ban mindössze két darab készült belőlük.
Technikai jellemzők
A NER Class R1 gőzmozdony egy hagyományos gőzmeghajtású jármű volt, amely elsősorban a nagy vonóerő biztosítására koncentrált. A mozdony 0-8-0 tengelyelrendezést alkalmazott, amely ideális volt a nehéz teherárut szállító vonatok számára. Habár a pontos teljesítményadatai kevéssé ismertek, a gőzmozdonyokra jellemző nagy vonóerő és robusztus kialakítás egyértelműen a nehéz teherforgalom számára biztosított előnyöket.
- Tengelyelrendezés: 0-8-0
- Meghajtás: Gőz
Szolgálati történelem
A NER Class R1 gőzmozdonyok kizárólag az Egyesült Királyságban működtek, ahol a North Eastern Railway szolgálatában álltak. Elsősorban teherszállítási feladatokra alkalmazták őket, kihasználva a mozdonyok nagy vonóerejét nehéz terhek mozgatására. Bár pontos adatokat a későbbi szolgálati időszakról nem találni, a korszak gőzmozdonyai gyakran évtizedekig szolgáltak a vasútvonalakon, mielőtt újabb típusok váltották volna le őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármely NER Class R1 mozdony fennmaradt volna napjainkig. A gőzmozdonyok legtöbbje az idők folyamán megsemmisült vagy szétbontásra került, amikor elavulttá váltak.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a NER Class R1 gőzmozdonyok önmagukban nem lettek különösebben híresek, a gőzmozdonyok kultikus státuszt élveztek a 20. század elején. Modellvasúti szempontból ezek a mozdonyok kevésbé terjedtek el, mivel csak két példány készült belőlük, így kevésbé ismertek a vasútrajongók körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés: | 0-8-0 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google