NER Class T2 gőzmozdony

A NER Class T2 gőzmozdony a 20. század elején jelentős szerepet játszott az északkeleti vasutak történetében, megbízhatósága és ereje miatt a kor egyik kiemelkedő járművének számított.

Történeti háttér és gyártás

A NER Class T2 gőzmozdonyokat az Északkeleti Vasút (North Eastern Railway, NER) rendelte meg az Egyesült Királyságban. Ezeket a mozdonyokat Vincent Raven tervezte, és a Darlington Works gyárban készítették 1913-ban. A mozdonyok célja a növekvő teherszállítási igények kielégítése volt az ipari fejlődés időszakában.

A NER Class T2 gőzmozdonyok a brit vasút történetének jelentős részévé váltak, mivel hatékonyan szolgálták ki a régió igényeit. Összesen 20 darabot gyártottak ebből a típusból.

Technikai jellemzők

A NER Class T2 gőzmozdony technikai jellemzői közé tartozik a 2-8-0 tengelyelrendezés, amely kiváló stabilitást és vonóerőt biztosít. A mozdonyokat gőzhajtás működtette, és maximális sebességük körülbelül 60 km/óra volt. Az egész szerkezet robusztus, hogy a teherszállítási feladatokat hatékonyan tudja elvégezni.

  • Hajtásrendszer: Gőzhajtás
  • Tengelyelrendezés: 2-8-0
  • Maximális sebesség: 60 km/óra

Szolgálati történelem

A NER Class T2 mozdonyokat főként teherszállításra használták az Északkeleti Vasút területén. A mozdonyok kiválóan teljesítettek a nehéz rakománnyal, ami tovább növelte népszerűségüket. Az idő előrehaladtával a technológiai fejlődés és a dízelmozdonyok megjelenése miatt lassan kivonták őket a forgalomból, de a 20. század közepéig több példány még szolgálatban állt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Több NER Class T2 gőzmozdony is fennmaradt, és ma már múzeumokban találhatóak meg az Egyesült Királyságban. Egyes példányok nosztalgia vonatok részeként is üzemelnek, ezzel tisztelegve a vasút története előtt.

Érdekességek és kulturális hatás

A NER Class T2 mozdonyok a brit vasút rajongóinak körében ismert és kedvelt járműtípusok. Számos modellvasút márka készítette el a mozdony méretarányos másolatát, amelyek gyűjtők és hobby vasútmodellezők körében is népszerűek. A történelmük és a technikai újításaik miatt gyakran szerepelnek vasúti kiállításokon.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 2-8-0
Maximális sebesség 60 km/óra

Hivatkozások

NER Class T2 Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google