Történeti háttér és gyártás
A New South Wales Z25 class gőzmozdonyokat az 1880-as években fejlesztették ki, hogy megfeleljenek az Új-Dél-Wales vasúti hálózatának növekvő szállítási igényeinek. A mozdonysorozatot a Beyer, Peacock & Company, egy manchesteri székhelyű angol gyártó készítette. A gyártás 1882-ben kezdődött, és ezek a mozdonyok különösen a nehéz teherszállításra voltak optimalizálva.
- Gyártó: Beyer, Peacock & Company
- Gyártás éve: 1882
- Felhasználó: Új-Dél-Wales állami vasutak
- Példányszám: 145 darab készült belőle
Technikai jellemzők
A Z25 class mozdonyok a gőzmeghajtású típusok közé tartoztak. Jellemzőjük volt a 4-4-0 típusú tengelyelrendezés, ami stabilitást és jó vontatási képességet biztosított. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 80 km/h volt, amely megfelelt az akkori közlekedési követelményeknek.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Maximális sebesség: 80 km/h
- Tengelyelrendezés: 4-4-0
Szolgálati történelem
A New South Wales Z25 class mozdonyokat főként teherszállításra használták az Új-Dél-Wales régióban. Az 1880-as és 1890-es években ezek a mozdonyok jelentős szerepet játszottak a helyi szállítmányozásban. Az üzemeltetésük a technológiai előrehaladások miatt fokozatosan csökkent a 20. század első felében, és az utolsó példányokat az 1950-es években vonták ki a forgalomból.
- Használat helyszíne: Új-Dél-Wales, Ausztrália
- Szolgálat típusa: Teherszállítás
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár sok Z25 class mozdonyt leselejteztek, néhány megőrzésre került. A 2535-ös számú mozdonyt múzeumi célra megőrizték és ma a New South Wales Rail Museum gyűjteményében található meg.
Érdekességek és kulturális hatás
A Z25 class mozdonyok a 19. század végi ausztrál vasútfejlesztés jelképeivé váltak. Az ilyen típusú mozdonyok modellezése népszerű a vasútmodellezők körében is, különösen Ausztráliában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
New South Wales Z25 class locomotive Wikipedia oldala
Képek
Források: Wikipédia, Google