New York, Susquehanna and Western 206 dízelmozdony

A New York, Susquehanna and Western 206 dízelmozdony a vasúti innováció szimbólumaként szolgál, kiemelve a technológiai fejlődést és az ipari hatékonyságot az Egyesült Államok északkeleti részén.

Történeti háttér és gyártás

A New York, Susquehanna and Western 206 dízelmozdony egy jelentős szereplője volt az amerikai vasúti közlekedésnek. 1942-ben gyártották, abban az időszakban, amikor a dízelmozdonyok kezdtek komoly alternatívát jelenteni a gőzmozdonyokkal szemben. A mozdonyt az American Locomotive Company (ALCO) készítette, amely az egyik vezető mozdonygyártó volt az Egyesült Államokban. Az ALCO dízelmozdonyai a korszak technológiai csúcsát képviselték.

A New York, Susquehanna and Western Railway (NYS&W) volt a megrendelő, amely szükségét érezte a megbízható és hatékony dízelmozdonyok beszerzésének az áruszállítási kapacitás növelése érdekében. Az adott időszakban a vasúttársaságok számára kiemelten fontos volt az üzemanyag-hatékonyság, és a dízelmozdonyok ebben jelentős előnyöket kínáltak.

Technikai jellemzők

A New York, Susquehanna and Western 206 egy dízelmozdony volt, amely az ALCO RS-1 sorozat részeként készült. Az RS-1 sorozat mozdonyai a korai dízeltechnológia egyik legjobb példái közé tartoztak, kombinálva a dízelmotor előnyeit a new-age dizájn elemeivel.

  • Hajtásrendszer: Dízel
  • Teljesítmény: Az RS-1 sorozat mozdonyai 1000 lóerős motorral voltak felszerelve.
  • Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
  • Maximális sebesség: Kb. 60 mph (97 km/h)
  • Méretek: Hosszúság körülbelül 16 méter
  • Futómű: Négytengelyes elrendezés, két forgóvázzal
  • Fékrendszer: Sűrített levegős fékek

Szolgálati történelem

A New York, Susquehanna and Western 206 a NYS&W különböző vonalain tehermozdonként szolgált. A mozdony nagy hatékonysággal végezte feladatait, és jelentős hozzájárulást tett a vasúttársaság logisztikai kapacitásának növeléséhez. Az 1960-as évek végén kezdődtek a dízelmozdonyok nagyobb volumenű cseréi és korszerűsítései. Ezek a fejlesztések végül a 206-os mozdony leszereléséhez vezettek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A New York, Susquehanna and Western 206 dízelmozdony nem maradt fenn teljesen eredeti formájában. A vasúttörténeti múzeumok és szervezetek gyakran őrzik meg a korábbi technikai csodák egy-egy példányát, de ebben az esetben nem került megőrzésre egyetlen működőképes példány sem.

Érdekességek és kulturális hatás

A New York, Susquehanna and Western 206 dízelmozdony különösebb kulturális hatást nem gyakorolt, azonban az ALCO RS-1 modellek a vasúti rajongók körében ismertek és népszerűek. Számos modellvasúti gyártó készített méretarányos másolatokat ezekből a mozdonyokból, amelyek a vasúti modellezők nagy kedvencei közé tartoznak.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

New York, Susquehanna and Western 206 dízelmozdony Wikipédia oldala

Képek

Források: Wikipédia, Google