Történeti háttér és gyártás
A New York Central Hudson gőzmozdony 1927-ben került gyártásra, és a New York Central Railroad számára készült. A mozdonyt a híres amerikai mérnök, Alfred H. Smith vezetése alatt fejlesztették ki, amely jelentős lépés volt a vasúti közlekedés hatékonyságának növelésében. Az ipari fejlődés következtében növekvő szállítási igények kielégítésére tervezték, főként hosszú távolságokon közlekedő expressz vonatok számára. Az American Locomotive Company (ALCO) gyártott összesen 275 darabot az 1927 és 1938 közötti időszakban.
Technikai jellemzők
A Hudson mozdony egy 4-6-4-es tengelyelrendezéssel készült, ami hat hajtótengelyt és négy vezetőkereket jelentett. Gőzhajtású volt, és kiváló teljesítményével hozzájárult a gyors, hatékony szállításhoz. A mozdony maximális sebessége elérte a 145 km/órát. A Hudson mozdonyok hossza körülbelül 25 méter volt, amely lehetővé tette a stabil és gyors üzemelést hosszú távokon is. A vezetőfülke ergonomikus kialakítású, így kényelmes környezetet biztosított a mozdonyvezetők számára.
Szolgálati történelem
A Hudson gőzmozdonyokat főként az Egyesült Államok keleti részén használták, a New York Central Railroad vonalain. Nagysebességű személyszállító vonatok vontatására alkalmazták, és híresek voltak megbízhatóságukról és hatékonyságukról. Az 1950-es évek végére a dízelmozdonyok megjelenésével megkezdődött a Hudson mozdonyok kivonása a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár sok Hudson mozdonyt selejteztek, sajnos egyik sem maradt fenn eredeti állapotában. Azonban több makett és emléktárgy található amerikai vasútmúzeumokban, ahol megcsodálhatók ezek a történelmi gépek.
Érdekességek és kulturális hatás
A Hudson mozdonyok a vasúti modellgyártás egyik kedvelt tárgyává váltak. Számos modellvasút gyártó, mint például a Lionel, készít kicsinyített másolatokat, amelyek népszerűek a gyűjtők körében. A Hudson mozdonyok megjelenése inspirálta a későbbi amerikai gőzmozdonyok tervezését is.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-4 |
Maximális sebesség | 145 km/óra |
Gyártási év | 1927 |
Hivatkozások
További információ a New York Central Hudson gőzmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google