NGR Class N 4-6-2T 1906 gőzmozdony

A NGR Class N 4-6-2T 1906 gőzmozdony az egyik legemblematikusabb dél-afrikai mozdony, amely jelentős szerepet játszott a korabeli vasúti közlekedés fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A NGR Class N 4-6-2T gőzmozdony South African Railways (SAR) részére készült 1906-ban. Ezt a típust azért fejlesztették ki, hogy kielégítse a dél-afrikai vasúti hálózat növekvő személyszállítási igényeit. A mozdonyokat a North British Locomotive Company (NBLC) gyártotta Glasgow-ban, Skóciában. Az új mozdonytípus gyártási időszaka az 1906-os évre tehető. Eredetileg a Natal Government Railways (NGR) számára rendelték, amely később a South African Railways része lett.

Technikai jellemzők

A NGR Class N 4-6-2T gőzmozdony alapkoncepciója a 4-6-2-es tengelyelrendezés, ami tipikusan a Pacific típusú mozdonyokra jellemző, de tartálygépként készült. A gőzhajtású mozdony maximális teljesítménye és sebessége kifejezetten a személyszállítási szolgáltatásokra lett optimalizálva. Sajnos a pontos technikai adatok, mint például a maximális sebesség és hatótávolság nem állnak rendelkezésre. Az ilyen mozdonyok általában robosztus fékrendszerrel és futóművel rendelkeztek, amelyek alkalmassá tették őket a hosszabb távú szolgálatra is.

Szolgálati történelem

A NGR Class N 4-6-2T mozdonyokat elsősorban a dél-afrikai vasúti hálózat személyszállítási feladatainak támogatására használták. Bár pontos adatok a kivonásukról nem állnak rendelkezésre, az ilyen típusú mozdonyok használata általában a gőzmozdonyok korszakának hanyatlásával egyidejűleg szűnt meg. Az 1900-as évek elején fontos szerepet játszottak a régió vasúti közlekedésében.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A rendelkezésre álló források alapján nem ismeretes, hogy a NGR Class N 4-6-2T mozdonyokból bármelyik példány fennmaradt volna megőrzésre vagy múzeumi szereplésre. Ezek a mozdonyok valószínűleg selejtezésre kerültek az idő előrehaladtával.

Érdekességek és kulturális hatás

A NGR Class N 4-6-2T gőzmozdonyokhoz kapcsolódó kulturális hatásról keveset tudunk. Az ilyen típusú mozdonyok azonban gyakran modellvasúti formában is megjelennek, így lehetséges, hogy ennek a mozdonytípusnak is van valamilyen modellvasúti változata. A történelmi jelentőségük miatt néhány vasúti rajongó érdeklődhet ezen mozdonyok iránt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

További információ a Wikipédián

Képek

Források: Wikipédia, Google