Történeti háttér és gyártás
A Nickel Plate Road 587 gőzmozdony 1918-ban készült, a Baldwin Locomotive Works által. Az amerikai vasúti szállítás fellendülése idején gyártották, hogy a megnövekedett igényeket kielégítsék. Az 587-es mozdony a Nickel Plate Road (New York, Chicago & St. Louis Railroad) szolgálatában állt, amely magántulajdonú vasúttársaság volt.
- Gyártó: Baldwin Locomotive Works
- Gyártási év: 1918
- Vasúttársaság: Nickel Plate Road
Technikai jellemzők
A Nickel Plate Road 587 egy gőzmeghajtású mozdony, mely az 2-8-2-es „Mikádo” tengelyelrendezést követi. Ez azt jelenti, hogy két vezetőtengelye van elöl, nyolc hajtótengelye középen, és kettő utánfutó-tengely.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-8-2
Szolgálati történelem
Ez a mozdony jelentős szerepet játszott a Nickel Plate Road mindennapi működésében. Kezdetben a tehervonatok továbbításában használták. A modernizáció során azonban a gőzmozdonyok fokozatosan háttérbe szorultak. Az 1950-es években az 587-es mozdonyt kivonták a forgalomból, mivel a dízelmozdonyok átvették a szerepüket.
A mozdonyt 1983-ban felújították és nosztalgiautak céljából reaktiválták.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Nickel Plate Road 587 jelenleg az Indiana Transportation Museum-ban található, Noblesville-ben, Indiana államban. Működőképes állapotban van, és nosztalgiavonatok részeként gyakran látható különféle vasúti eseményeken és bemutatókon.
Érdekességek és kulturális hatás
A Nickel Plate Road 587 gyakran szerepel vasúti eseményeken, ahol rajongói körében népszerűségnek örvend. A beceneve „The Last Baldwin,” utalva hajdanán széles körben elterjedt típusára és a Baldwin Locomotive Works által gyártott mozdonyokra.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Nickel Plate Road 587 – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google