Nord 2.311 to 2.380 Gőzmozdony

A Nord 2.311 to 2.380 gőzmozdony sorozat különleges helyet foglal el Franciaország vasúti történetében, mint az egyik úttörő típus, amely hatékonyabb és gyorsabb közlekedést tett lehetővé a múlt század közepén.

Történeti háttér és gyártás

A Nord 2.311 – 2.380 sorozat gőzmozdonyokat a franciaországi Compagnie des chemins de fer du Nord vasúttársaság számára fejlesztették ki. Ezeket a mozdonyokat a 19. század végén, 1892-ben gyártották, hogy a növekvő vasúti forgalom igényeit kielégítsék. Az ebben az időszakban készült mozdonyok célja a hatékonyabb és gyorsabb utazás biztosítása volt a francia vasúti hálózaton belül.

A gyártásért a Compagnie des chemins de fer du Nord, egy prominens francia vasúttársaság felelt, amely 1845-ben alakult meg, és jelentős szerepet játszott Észak-Franciaország vasúti fejlesztésében. A sorozatból 70 darabot készítettek, hogy optimálisan megfeleljenek a társaság szállítási igényeinek.

Technikai jellemzők

A Nord 2.311 – 2.380 mozdonyok technikai jellemzőit tekintve gőzüzemű mozdonyokként üzemeltek. Ezek az egységek a 2-4-0 tengelyelrendezésűek voltak, ami azt jelenti, hogy két vezető tengely és négy hajtott tengely található a szerkezetükön. Az ilyen elrendezésű mozdonyok különösen a gyorsvonatok esetében voltak népszerűek a korszakban.

Bár a mozdonyok részletes műszaki specifikációi kevésbé ismertek, általánosságban elmondható, hogy a korabeli gőzmozdonyok jellemzően nagy teljesítményt, gyorsulást és megbízhatóságot biztosítottak az utasszállító kocsik mozgatásához. Az ilyen típusú mozdonyok maximális sebessége gyakran meghaladta a 100 km/órát.

Szolgálati történelem

A Nord 2.311 – 2.380 sorozat mozdonyait a Compagnie des chemins de fer du Nord által üzemeltetett vonalakon használták, főként Franciaország északi részén. Ezek a mozdonyok elsősorban személyszállító vonatok vontatására szolgáltak, beleértve a gyorsvonatokat is, amelyek Párizst és az északi régiókat kötötték össze.

A mozdonyok hosszú évekig szolgálták a társaságot, és valószínűleg az 1920-as évek végén vagy az 1930-as évek elején kerültek kivonásra a forgalomból, amikor a dízel és elektromos mozdonyok kezdték átvenni a vezető szerepet.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a Nord 2.311 – 2.380 sorozat bármely példánya fennmaradt volna. Az ilyen típusú gőzmozdonyok gyakran szétszerelésre kerültek vagy selejtezték őket, amikor elavulttá váltak.

Érdekességek és kulturális hatás

  • A Nord vasúttársaság egyike volt a leginnovatívabb társaságoknak a 19. század végén, ami hozzájárult a Nord 2.311 – 2.380 mozdonyok kifejlesztéséhez is.
  • A gőzmozdonyok ebben az időszakban nemcsak a vasúti közlekedést forradalmasították, hanem a társadalmi és gazdasági fejlődést is elősegítették Franciaországban.
  • Bár konkrét utalások nem találhatók a Nord 2.311 – 2.380 mozdonyokra vonatkozóan a populáris kultúrában, a gőzmozdonyok ikonikus szerepet játszottak a korabeli filmekben és irodalomban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Nord_2.311_to_2.380