Történeti háttér és gyártás
A Nord 3.021 – 3.075 elektromos mozdonyok egy sorozata a francia vasúti történelem részeként készült. A mozdonyokat 1880-ban gyártották a francia vasúti szektor számára, annak érdekében, hogy kielégítsék a növekvő közlekedési igényeket. A készítés oka a vasúti infrastruktúra modernizálása, amely a 19. század második felében egyre fontosabbá vált. A gyártás a Société Anonyme des Tramways de Paris és a Société Alsacienne de Constructions Mécaniques által valósult meg.
Technikai jellemzők
A Nord 3.021 – 3.075 mozdonyok elektromos meghajtásúak voltak, ami a kor technológiai újdonságának számított. A mozdonyok tengelyelrendezése a 4-4-0 volt, ami azt jelentette, hogy négy vezető, négy hajtó és nulla futótengellyel rendelkeztek. Az elektromos motorok lehetővé tették, hogy a vonatok gyorsabban és hatékonyabban közlekedjenek a hagyományos gőzmozdonyoknál. A maximális sebességük, hatótávolságuk és egyéb részleteik sajnos nem állnak rendelkezésre a forrásban.
Szolgálati történelem
A mozdonyok főképp Franciaország területén, a Nord-vasútvonalon voltak forgalomban. Az 1880-as években ezek a mozdonyok az elektromos közlekedés újdonságát képviselték, és hozzájárultak a francia vasúti infrastruktúra modernizálásához. Bár részletes információk a kivonásukról vagy selejtezésükről nem állnak rendelkezésre, valószínű, hogy az idő előrehaladtával újabb mozdonyok vették át a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy léteznek-e megőrzött példányok a Nord 3.021 – 3.075 mozdonyokból. A múzeumi szereplésről sincsenek adatok, így feltételezhető, hogy nem maradt fenn belőlük működőképes állapotú példány.
Érdekességek és kulturális hatás
A Nord 3.021 – 3.075 sorozatú mozdonyok nem csupán technikai újításként jelentek meg, hanem a vasúti közlekedés fejlődését is szimbolizálták Franciaországban. A mozdonyok modellezéséről vagy kulturális megjelenéséről nincs további információ, így nem valószínű, hogy jelentős hatásuk lett volna ezen a területen.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google