Nord 3.021 to 3.075 elektromos mozdony

A Nord 3.021 to 3.075 elektromos mozdonyok Franciaország vasúti történelmének ikonikus szereplői voltak, hozzájárulva a hatékonyabb és környezetbarátabb közlekedési módok fejlődéséhez a 20. század elején.

Történeti háttér és gyártás

A Nord 3.021 – 3.075 elektromos mozdonyok egy sorozata a francia vasúti történelem részeként készült. A mozdonyokat 1880-ban gyártották a francia vasúti szektor számára, annak érdekében, hogy kielégítsék a növekvő közlekedési igényeket. A készítés oka a vasúti infrastruktúra modernizálása, amely a 19. század második felében egyre fontosabbá vált. A gyártás a Société Anonyme des Tramways de Paris és a Société Alsacienne de Constructions Mécaniques által valósult meg.

Technikai jellemzők

A Nord 3.021 – 3.075 mozdonyok elektromos meghajtásúak voltak, ami a kor technológiai újdonságának számított. A mozdonyok tengelyelrendezése a 4-4-0 volt, ami azt jelentette, hogy négy vezető, négy hajtó és nulla futótengellyel rendelkeztek. Az elektromos motorok lehetővé tették, hogy a vonatok gyorsabban és hatékonyabban közlekedjenek a hagyományos gőzmozdonyoknál. A maximális sebességük, hatótávolságuk és egyéb részleteik sajnos nem állnak rendelkezésre a forrásban.

Szolgálati történelem

A mozdonyok főképp Franciaország területén, a Nord-vasútvonalon voltak forgalomban. Az 1880-as években ezek a mozdonyok az elektromos közlekedés újdonságát képviselték, és hozzájárultak a francia vasúti infrastruktúra modernizálásához. Bár részletes információk a kivonásukról vagy selejtezésükről nem állnak rendelkezésre, valószínű, hogy az idő előrehaladtával újabb mozdonyok vették át a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy léteznek-e megőrzött példányok a Nord 3.021 – 3.075 mozdonyokból. A múzeumi szereplésről sincsenek adatok, így feltételezhető, hogy nem maradt fenn belőlük működőképes állapotú példány.

Érdekességek és kulturális hatás

A Nord 3.021 – 3.075 sorozatú mozdonyok nem csupán technikai újításként jelentek meg, hanem a vasúti közlekedés fejlődését is szimbolizálták Franciaországban. A mozdonyok modellezéséről vagy kulturális megjelenéséről nincs további információ, így nem valószínű, hogy jelentős hatásuk lett volna ezen a területen.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Forrás

Képek

Források: Wikipédia, Google